کد مطلب: 

211348

عذرخواهی مدیرعامل فیس‌بوک در سنای آمریکا

رسوایی درز اطلاعات ده‌ها میلیون کاربر فیس‌بوک نخستین احضار مارک زاکربرگ، بنیادگذار و مدیرعامل فیس‌بوک در سنای آمریکا را در پی داشت. او در این جلسه خود را مسئول دانست و به خاطر این رسوایی عذرخواهی کرد.
عذرخواهی مدیرعامل فیس‌بوک در سنای آمریکا

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، کمیته‌های قضایی و تجاری سنای آمریکا جلسه‌ای برای پرسش و پاسخ از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در ارتباط با رسوایی درز اطلاعات ده‌ها میلیون کاربر فیس‌بوک برگزار کردند.

زاکربرگ که برای نخستین بار به سنای آمریکا احضار می‌شد، گفت: «این اشتباه من بود و من از این بابت متأسفم.»

مدیرعامل فیس‌بوک گفت که ایجاد پیوند بین انسان‌ها در یک شبکه ارتباطی برای او از اولویت برخوردار است و تا زمانی که او هدایت فیس‌بوک را برعهده دارد، این امر همیشه مهم‌تر از مصالح و خواست‌های مشتریان تبلیغاتی فیس‌بوک خواهد بود.

او تصریح کرد: «من فیس‌بوک را بنیان گذاشتم، من مدیر این شرکت هستم و مسئولیت آنچه را که در این شرکت اتفاق می‌افتد بر عهده دارم.»

زاکربرگ اعلام کرد که تمامی اپلیکیشن‌هایی را که به اطلاعات بیشمار کاربران فیس‌بوک دسترسی دارند، مورد بررسی قرار خواهد داد. او در این راستا از امکان حذف برخی اپلیکیشن‌ها از فیس‌بوک سخن گفت.

زاکربرگ از پاسخ‌گویی به برخی پرسش‌های سناتورها طفره رفت، اما وعده داد که برخی‌پاسخ‌ها و جزییات را به زودی ارائه دهد.

دسترسی به داده‌های ۸۷ میلیون کاربر

در هفته‌های اخیر فاش شده بود که شرکت بازاریابی "کمبریج آنالیتیکا" به پروفایل حدود ۸۷ میلیون کاربر فیس‌بوک دسترسی پیدا کرده و از آنها در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا استفاده کرده است.

فیس‌بوک نیز متهم است که از استفاده از این داده‌ها مطلع بوده، اما موضوع را به اطلاع کاربران نرسانده و در عوض حساب کاربری کسانی که در این زمینه افشاگری کرده‌اند را مسدود کرده است.

رسوایی درز اطلاعات کاربران فیس‌بوک سبب شده بود که نمایندگان کنگره آمریکا دست به عمل بزنند و خواهان وضع مقررات و موازینی سختگیرانه‌‌تر برای فیس‌بوک شوند. به باور آنان این رسوایی نشان می‌دهد که فیس‌بوک به تنهایی از عهده نظارت و حفاظت برنمی‌آید.

جان ثیون، رئیس کمیته تجاری سنای آمریکا در جلسه احضار زاکربرگ تأکید کرد که اکنون زمان تعیین مقرراتی دقیق‌تر برای شرکت‌هایی چون فیس‌بوک فرا رسیده است.

در حال حاضر سازمان حفاظت از مصرف‌کنندگان در آمریکا، چند نهاد دیگر و همچنین دادستانی‌های ۳۷ ایالت در آمریکا سرگرم انجام تحقیقات در مورد این رسوایی هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-13 11:15

افزودن دیدگاه جدید