کد مطلب: 

211120

وزیر ارتباطات: مرکز ماهر باید به صورت ویژه درباره‌ی حمله‌ی سایبری اخیر هشدار می‌داد

پس از حمله‌ی سایبری اخیر به برخی از مراکز داده، با وجود هشدارهای مطرح شده در ۱۰ روز پیش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که مرکز ماهر باید به صورت ویژه درباره‌ی احتمال این اتفاق هشدار می‌داد که در این باره رسیدگی و برخورد می‌شود.
وزیر ارتباطات: مرکز ماهر باید به صورت ویژه درباره‌ی حمله‌ی سایبری اخیر هشدار می‌داد

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی، شنبه 18 فروردین ماه، در ارتباط زنده با اخبار شبکه یک سیما، گفت که «مرکز ماهر در خصوص این حملات، چند روز پیش از آن تذکراتی داده بود، ولی به شکل ویژه نبوده و این موضوع نیز مورد پیگیری وزارت ارتباطات قرار خواهد گرفت».

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعت ایران نیز روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرکت «سیسکو»، شرکت آمریکایی تولیدکننده‌ی تجهیزات شبکه، ۱۰ روز پیش درباره آسیب‌پذیری روتر سوئیچ‌هایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، هشدار داده بود.

بر اساس این اطلاعیه «بسیاری از شرکت‌های خصوصی در ایام تعطیلات تغییر تنظیمات شبکه خود را در حالت فریز نگهداری می‌کنند و همچنین عدم اطلاع‌رسانی تأکیدی مرکز ماهر و عدم هشدار به این شرکت‌ها برای به‌روزرسانی تنظیمات شبکه خود منجر به آسیب‌پذیری شبکه این شرکت‌ها شده است».

شامگاه جمعه و پس از حملات سایبری تعدادی از وب‌سایت‌های ایرانی از کار افتادند. بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۳۵ هزار روتر سوئیج در ایران مورد حمله سایبری قرار گرفته که «بیشترین آسیب‌پذیری در شرکت‌های رسپینا، ایزایران و شاتل رخ داد».

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره منشأ این حملات نیز اعلام کرده که به این دلیل که «در این حمله از پرچم کشور آمریکا و شعاری در خصوص عدم دخالت در انتخابات این کشور استفاده شده و همچنین زمان وقوع حمله به نظر می‌رسد منشأ حمله از منطقه خاورمیانه نبوده است».

خبرگزاری فارس به نقل از سازمان US-cert مرکز آمادگی اضطراری رایانه‌ای در وزارت امنیت ملی آمریکا نوشت که این حملات به دولت روسیه منتسب است و علاوه بر آن شرکت سمانتک از شرکت‌های پیشرو در مقابله با حملات سایبری هم گروه هکری دراگون فلای را مسئول این حملات می‌داند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-08 00:35

افزودن دیدگاه جدید