کد مطلب: 

210872

واکنش سازمان فضایی ایران به موضوع سقوط مدارگرد چینی

سازمان فضایی ایران با اعلام اینکه سخت‌ترین بقایای مدارگرد پس از عبور از جو در محدوده‌ای به وسعت 200 برابر مساحت کشورمان پراکنده می شود، تاکید کرد: احتمال آسیب دیدن فردی در اثر برخورد با یکی از بقایای تیان‌گونگ-۱ حدود ۱۰ میلیون بار ضعیف‌تر از آسیب دیدن فردی بر اثر برخورد با صاعقه در طول یک سال است.
واکنش سازمان فضایی ایران به موضوع سقوط مدارگرد چینی
به گزارش سیتنا، در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال سقوط مدارگرد چینی تیانگونگ-1 در ایران، سازمان فضایی ایران اعلام کرد که از دو ماه پیش در تعامل با سازمان همکاری های فضایی آسیا – اقیانوسیه موسوم به اپسکو با استفاده از دو رصدخانه خود وضعیت این مدارگرد را مورد پایش قرار داده است.
 
در حال حاضر، زمان و مکان دقیق سقوط این مدارگرد به دلیل پیچیدگی های فنی هنوز مشخص نیست اما احتمال می رود که از ساعت 23 امشب 12 فروردین ماه تا ۱۲ ظهر روز ۱۳ فروردین 1397 این مدارگرد در پهنه ای به مساحت 200 برابر کل مساحت ایران در کره زمین سقوط کند.
 
سخت‌ترین بقایای مدارگرد پس از عبور از جو در محدوده‌ای بسیار وسیع پراکنده خواهد شد که با توجه به وسعت خشکی و دریاهای زمین در عرض‌های جغرافیایی مشخص‌شده و تراکم جمعیت، احتمال برخورد این قطعات با مناطق مسکونی زمین بسیار کم است لذا این موضوع خطری را متوجه ساکنین کره زمین نخواهد کرد.
 
به طوری که احتمال آسیب دیدن فردی در اثر برخورد با یکی از بقایای تیان‌گونگ-۱ حدود ۱۰ میلیون بار ضعیف‌تر از آسیب دیدن فردی بر اثر برخورد با صاعقه در طول یک سال است.
 
البته باید توجه داشت که قطعات احتمالی که به زمین می‌رسند، ممکن است حاوی برخی ترکیبات شیمیایی سمی باشد، که توصیه می شود از تماس با آن دوری شود.
 
در عین حال سازمان فضایی ایران از کلیه منجمان آماتور و رصدخانه‌های کشور دعوت کرد تا در صورت رصد گذرهای مدارگرد Tiangong-1  داده‌ها و تصاویر ثبت‌شده خود را به ایمیل رسمی isao@isa.ir ارسال کنند.
 
علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سقوط مدارگرد چینی تیانگونگ-۱به اطلاعیه شماره یک و در خصوص رصد مدارگرد تیانگونگ-۱ به اطلاعیه شماره دو سازمان فضایی ایران مراجعه کنند.
 
منطقه سبز رنگ، منطقه ای است به وسعت 200 برابر مساحت ایران که احتمال سقوط قطعات مدارگرد چینی Tiangong-1 در آن داده می شود
 
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-01 20:37

افزودن دیدگاه جدید