کد مطلب: 

210551

دو غول خودروسازی نیسان و رنو ادغام می شوند

دو شرکت بزرگ خودروسازی نیسان ژاپن و رنو فرانسه قصد دارند ادغام شوند. مانع بزرگ بر سر راه این پروژه، دولت فرانسه است که با ۱۵ درصد در رنو سهیم است و نمی‌خواهد از نفوذ خود دست بکشد.
دو غول خودروسازی نیسان و رنو ادغام می شوند

به گزارش سیتنا، خبرگزاری بلومبرگ با استناد به اطلاعاتی که از درون این خودروسازی‌ها بدست آورده، گزارش داده که "کارلوس قوسن" که هر دو خودروسازی را مدیریت می‌کند، در تلاش برای ادغام این دو شرکت است و گفت‌وگوهایی را آغاز کرده است.

هدف از این گفت‌وگوها توافق با یک رشته شرکت‌های جانبی فرانسوی و ژاپنی برای سهیم شدن در یک شرکت عظیم صنعت خودروسازی است. این شرکت‌های جانبی همکار رنو و نیسان، و نیز وزارت دارایی فرانسه تا کنون درباره این گمانه‌زنی‌ها نظر نداده‌اند.

یک سخنگوی رنو- نیسان گفته است که درباره شایعات و گمانه‌زنی‌ها نظر داده نمی‌شود.

انتشار خبر ادغام احتمالی رنو و نیسان، به یک رشد ۸ درصدی شاخص بورس رنو منجر شد؛ رشدی که طی ده سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش بلومبرگ، این دو شرکت که از سال ۱۹۹۹ همکاری و شراکت نزدیکی با یکدیگر دارند، هم‌اکنون در حال مذاکره بر سر ادغام کامل هستند. بر این اساس، شرکت ادغام شده دو مقر اصلی در توکیو و پاریس خواهد داشت.

گفته می‌شود هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده و ممکن است در نهایت گفت‌وگوها به شکست بینجامد.

برای چنین ادغامی، هم دولت فرانسه که ۱۵ درصد سهام رنو را در اختیار دارد باید موافقت خود را اعلام کند و هم مقامات ژاپنی.

کارلوس قوسن، رئیس رنو- نیسان مدت‌ها قبل پیشنهاد داده بود که دولت فرانسه از نفوذش بر رنو صرف‌نظر کند تا راه برای ادغام این دو شرکت خودروسازی هموار گردد. از آنجا که دولت فرانسه مایل به حفظ منافع خود در این ادغام احتمالی است، می‌توان گفت که این گفت‌وگوها روندی دشوار را طی خواهند کرد.

هم‌اکنون ۴۳ درصد سهام نیسان در مالکیت رنو است و خودروسازی نیسان نیز ۱۵درصد گروه صنعتی رنو را در اختیار دارد. از سوی دیگر، نیسان ۳۴ درصد میتسوبیشی را صاحب است.

با اتحاد این سه خودروسازی، آنها می‌توانند در میزان فروش خودرو در سطح جهانی از فولکس واگن پیشی گیرند. هم‌اکنون خودروسازی فولکس واگن به همراه دو خودروسازی خودروهای باری MAN و اسکانیا، که دو شرکت زیرمجموعه فولکس واگن هستند، در فهرست جهانی فروشندگان خودرو پیشتاز است.

سالهاست که پروژه ادغام دو شرکت رنو و نیسان مطرح است، اما هر بار با وتو دولت فرانسه روبرو شده و عقیم مانده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-30 04:09

افزودن دیدگاه جدید