کد مطلب: 

210422

اکبر ترکان: رایتل زیان ندارد، فقط بدهی دارد/ در امور زیربنایی سرمایه گذاری کرده است

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، داشتن زیان انباشته شرکت رایتل را رد کرده و اذعان داشته که شرکت رایتل، در امور زیربنایی سرمایه گذاری کرده و فقط بدهی دارد.
اکبر ترکان: رایتل زیان ندارد، فقط بدهی دارد/ در امور زیربنایی سرمایه گذاری شده است

به گزارش سیتنا، اواسط دی ماه سال 96، سید مجید صدری که از شهریور ماه سال 92 مدیرعامل سومین اپراتور تلفن همراه کشور بود به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران انتخاب شد. از آن زمان تاکنون، فرد خاصی برای مدیریت عاملی رایتل معرفی نشده است.

اکبر ترکان در گفتگو با «نود اقتصادی» تاکید کرد که در حال حاضر، بر روی انتخاب گزینه مدیرعامل شرکت رایتل، تصمیم قطعی گرفته نشده و در حال فکر کردن بر روی گزینه مناسب هستند.

ترکان، داشتن زیان انباشته شرکت رایتل را ردکرده و اذعان داشته که شرکت رایتل، در امور زیربنایی سرمایه گذاری کرده و فقط بدهی دارد.

به گفته وی، شرکت رایتل با گرفتن تسهیلات، اقدام به ظرفیت سازی  کرده که این امر در درازمدت برای رایتل درآمدزا خواهد بود و در مرحله فعلی، بدهی رایتل ناشی از گرفتن وام از نظام بانکی است.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، درباره زمان قطعی عرضه سهام مابقی شرکت های وابسته به شستا در بازارسرمایه نیز، گفت: آنچه برای مدیریت شستا مهم بوده اینکه شرکتها ترازنامه قابل قبولی داشته باشند که در این حالت، سلامت سیستم، افزایش یافته و هیچ فردی نمی تواند فعالیت یواشکی انجام دهد!

وی، با بیان اینکه شرکت های وابسته به شستا، در زمره اموال کارگران محسوب می‌شود، اضافه کرد که کارگران در شرایط فعلی حق بیمه پرداخت کرده تا در دوران بازنشستگی حقوق و مزایا دریافت کنند که در این راستا، بخشی از حق بیمه پرداختی آنها به سرمایه گذاری در شرکت‌ها تبدیل شده است.

ترکان گفت که در شرایط فعلی، 13 میلیون بیمه شده اصلی مالک اموال شستا هستند و آنها باید مطمئن باشند که اموال آنها در شستا درست مدیریت می‌شود.

به گفته رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، شستا، باید نصف حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را بپردازد حال آنکه اکنون، رقم پرداختی به تامین اجتماعی از این بابت، بسیار اندک است.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، رقم پرداختی به بازنشستگان و مستمری تامین اجتماعی را سالانه 70 هزار میلیارد تومان ارزیابی کرد که این رقم، از محل حق بیمه دریافتی از افراد تحت پوشش تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، حال آنکه این روند، غلط بوده و حق بیمه دریافتی درشرایط فعلی، باید برای آینده آنها سرمایه گذاری شود.

وی، ارزش کل دارایی های شستا را 30 هزار میلیارد تومان دانست و خواستار آن شد تا شستا تا آن حد بزرگ شود که بتواند نیمی از هزینه مستمری بگیران تامین اجتماعی را بپردازد.

ترکان، سهم شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از رقم پرداختی سالانه 70 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران را تنها 5 درصد برشمرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-27 19:47

افزودن دیدگاه جدید