کد مطلب: 

210288

آلمان هم خواستار توضیح فیس‌بوک در مورد حفظ اطلاعات کاربران شد

در ادامه واکنش‌ها به متهم شدن شرکت فیس‌بوک به درز اطلاعات کاربرانش، آلمان خواستار توضیح این شرکت شده است، در همین راستا، رهبران اتحادیه اروپا قرار است به موضوع محافظت از اطلاعات کاربران بپردازند.
آلمان هم خواستار توضیح فیس‌بوک در مورد حفظ اطلاعات کاربران شد

به گزارش سیتنا، وزیر دادگستری آلمان از شرکت فیس‌بوک خواسته است در مورد سوء استفاده احتمالی از اطلاعات ۳۰ میلیون کاربر آلمانی شفاف‌سازی کند.

کاتارینا بارلی، وزیر دادگستری آلمان، روز پنج‌شنبه دوم فروردین گفت: «من خواستار شفاف‌سازی در مورد میزان تأثیر کاربران آلمانی (از مورد اخیر درز اطلاعات) شده‌ام».

وزیر دادگستری آلمان با تأکید بر اینکه فیس‌بوک باید در مورد برنامه‌های آینده‌اش برای جلوگیری از درز اطلاعات کاربرانش توضیح دهد گفت: بهتر است این موضوع در سطح اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری شود.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داده است در متن پیش‌نویس بیانیه پایانی سران اتحادیه اروپا عبارتی به لزوم تلاش شبکه‌های اجتماعی برای محافظت از حریم خصوصی شهروندان اختصاص یافته است.

در بین کشورهای اروپایی در حال حاضر آلمان مقررات سختگیرانه‌تری درباره ضا‌بطه‌مندی شبکه‌های اجتماعی دارد و قوانین تازه اتحادیه اروپا در باره حفظ حریم خصوصی کاربران نیز قرار است از ماه مه، کمتر از دو ماه دیگر، به اجرا گذاشته شود.

فیس‌بوک متهم است که موجب شده یک شرکت بریتانیایی به نام «کمبریج آنالیتیکا» به اطلاعات حدود ۵۰ میلیون کاربر عمدتا آمریکایی دست یابد و از این اطلاعات احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و به نفع ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ استفاده شده است.

آمریکا و بریتانیا خواستار توضیح فیس‌بوک در این باره شده‌اند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، پس از چند روز سکوت در این باره سرانجام روز چهارشنبه به خاطر اشتباهات این شرکت در این مورد پوزش خواست و اطمینان داد که تدابیر لازم را برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی توسط شرکت‌های دیگر اتخاذ می‌کند.

با این حال خبرگزاری رویترز گزارش داده است عذرخواهی مدیرعامل نیز مانع از ادامه روند سقوط سهام این شرکت نشد و روز پنج‌شنبه نیز سهام این شرکت در بازارهای مالی حدود ۳ درصد دیگر کاهش یافت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-23 04:49

افزودن دیدگاه جدید