کد مطلب: 

210163
آذری جهرمی در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان دزفول:

تحول، نیازمند تفکرات جدید است/ از ICT برای افزایش بهره‌وری در کشور استفاده کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در شهرستان دزفول با اشاره به اینکه تحول نیازمند تفکرات جدید است، گفت: الزاما تمام مشکلات با پول و سرمایه قابل حل نیست و این تفاوت نگاه در ذهن جوانان وجود دارد و باید به آنان اعتماد کرد.
تحول، نیازمند تفکرات جدید است/ از ICT برای افزایش بهره‌وری در کشور استفاده کنیم

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی، در سفر به استان خوزستان و در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان دزفول، با اشاره به اینکه باید مشکلات ارتباطی راهیان نور در استان خوزستان حل شود، افزود: با همکاری اپراتورها و بهینه سازی و استفاده از منابع در بیش از 200 روستای مناطق درگیر در موضوع راهیان نور پوشش شبکه ایرانسل ایجاد شد.

آذری جهرمی، تصریح کرد: با اجرای این پروژه در شهرستان دزفول از مجموع روستاهای بالای 20 خانوار فقط 22 روستا فاقد ارتباطات وجود دارد و بخشی از این روستاها با اجرای پروژه شمال خوزستان در 27 اردیبشهت ماه سال آینده مشکل ارتباطات آنها حل می شود و 3 روستای باقیمانده نیز تا پایان سال 97 به شبکه ارتباطی متصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مناطقی هنوز مشکل آب و برق وجود دارد اما پوشش ارتباطات ایجاد شده است، گفت: البته در گذشته یکی از مسوولین عنوان کرده بود که  چرا به مردمی که آب و برق ندارند ارتباطات می‌دهید، اما این مناطق نیاز به ارتباطات دارند چرا که برای رسیدن به این مناطق باید ساعت‌ها پیاده روی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: در این شهرستان 5 درصد جمعیتی که در 70 درصد منطقه محروم زندگی می کنند، پوشش ارتباطی ندارند که تلاش می کنیم این پوشش ایجاد شود.

وی به پروژه شمال استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: به مسوولین این پروژه تاکید شده است تا روز جهانی ارتباطات در سال 97 این پروژه باید آماده بهره برداری شده باشد که به روستاییانی که برای این انقلاب هزینه داده اند خدمتی شده باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بخش دیگر از سخنان خود در این جلسه با اشاره به تحول دیجیتال ، گفت: این تحول پیشران توسعه در کشورها شده است بطوریکه بر اساس آمارهای بانک مرکزی هر هکتار از کشت زارهای نیشکر استان خوزستان 31 هزار مترمکعب آب مصرف می کند که این آمار در برزیل برای هر هکتار نیشکر 10 تا 12 هزار متر مکعب است که بخشی به دلیل اتمسفر، هوا و سطح تبخیر از دست می رود و بقیه آن به وسیله هوشمند سازی آبیاری صرفه جویی می‌شود.

وی به وجود ظرفیت های جوان در حوزه ICT در کشور اشاره کرد و افزود: جوانان می توانند در این حوزه تحولی ایجاد کنند که ما به عنوان حاکمیت باید هدف گذاری داشته باشیم و با عزم ذخیره سازی چند هزار مترمکعبی آب بوسیله این حوزه، اسباب این کار را در مدل اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم تا به وسیله همین جوانان انجام شود.

وی ادامه داد: دانشگاه جندی شاپور نیز باید به این موضوع فکر کند و در این حوزه پژوهش داشته باشد.

آذری جهرمی، با بیان اینکه تحول نیازمند تفکرات جدید است، تاکید کرد: در کشور همه مشکلات با یک راه، حل نمی شود و مشکلات راه حل های متفاوتی دارند و نباید با آنها به صورت یکسان برخورد شود و الزما تمام مشکلات با پول و سرمایه قابل حل نیست و این تفاوت نگاه در ذهن جوانان وجود دارد و باید به آنان اعتماد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه اعتماد به جوانان در شهر دزفول انجام شده است، گفت: این توجه را می توان در انتخاب فرماندار و نماینده مجلس  و در سایر حوزه ها نیز مشاهده کرد که البته جوانان نیز باید تلاش و مطالعه بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر عصر، عصر بهره وری است و فناوری ابزاری برای بهره وری است و اگر بخواهیم در شرایط کنونی بهره وری در کشور را به بالاترین حد برسانیم باید از ابزار ICT استفاده کنیم.

آذری جهرمی، با اشاره به تجهیز زیرساخت های ارتباطی در شهرستان دزفول، پیشنهاد کرد: طرح افزایش بهره وری محصولات کشاورزی با استفاده از فناوری در شهرستان دزفول به صورت پایلوت اجرا شود که باعث استفاده از ظرفیت دانشگاه و فناوری در کنار هم و ایجاد اشتغال می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-19 13:31

افزودن دیدگاه جدید