کد مطلب: 

209845

ایجاد 107 هزار شغل طی پنج ساله آینده در بخش پست

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به فعالیت اپراتورهای بخش خصوصی پست در کشور گفت: بر اساس اهداف راهبردی که در کنگره جهانی پستی 2016 در استانبول تصویب شده است به تنهایی نمی توانیم به این اهداف برسیم و قاعدتا باید حضور اپراتورهایی به غیر از پست را در این حوزه داشته باشیم.
ایجاد 107 هزار شغل طی پنج ساله آینده در بخش پست

به گزارش سیتنا، فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسم هفتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کنگره جهانی پستی 2016 در استانبول سه هدف راهبردی: بهبود زیر ساخت های شبکه پستی، معرفی و ارایه محصولات مدرن و پایدار و تقویت عملکرد موثر در بازار برای کشورهای اعلام کرده است که که بر اساس آن برنامه هایی برای ارتقا کیفیت خدمات پستی کشورها تعریف شده است.

وی افزود: اولویت هایی که UPU در این حوزه تعریف کرده است که مبتنی بر کیفیت خدمات ارایه سرویس های نوین است و با توجه به ظرفیت شرکت پست به تنهایی نمی توانیم به این اهداف برسیم و قاعدتا باید حضور اپراتورهایی به غیر از پست را در این حوزه داشته باشیم.

فلاح جوشقانی با اعلام اینکه از سالهای گذشته شرکت های مختلفی با مجوزهای متفاوت در حوزه پست فعالیت می کنند تصریح کرد: یکی از اهدافی که بر طبق اساسنامه جدید شرکت ملی پست مطرح شده بحث ساماندهی در این حوزه بوده و اپراتورهای پستی بر این اساس مجوز داده شده اند.

رییس رگولاتوری با تاکید بر اینکه هیچ عنوان ظرفیتی از این حوزه گرفته نمی شود گفت: می خواهیم ساماندهی در قالب مجوزهایی که داده می شود داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت های همه حوزه ها برای تقویت حوزه پست استفاده کنیم تا سرمایه گذاری از طریق بخش غیر دولتی در پست انجام شود و فناوری های نوین را استفاده کنیم وکیفیت خدمات را بالا ببریم و با رقابتی که در این حوزه ایجاد خواهد شد ظرفیت مناسب تری در حوزه پست داشته باشیم.

وی افزود: در سال 95 ظرفیت حوزه پست و اررزش بازار پست 850 میلیارد تومن بوده است ولی با حضور دو اپراتور پستی ظرفیتی تا 48 هزار میلیارد ریالی توسظ بخش غیر دولتی داشته باشیم.

فلاح جوشقانی با اظهار امیدواری برای بهبود شاخص های پستی با فعال شدن اپراتورهای بخش خصوصی گفت: یکی از شاخص هایی که در سطح جهانی عموما پایین هستیم سرانه ارسال مرسولات پستی است که بر اساس شاخص 6.2 است که امیدواریم این شاخص به 16.7 با حضور اپراتورهای پستی برسیم.

وی ادامه داد: بر اساس طرح تجاری شرکت ملی پست طی پنج سال آتی حدود 6 هزار و 744 میلیارد ریال در این بخش سرمایه گذاری خواهد داشت و زمینه ایجاد 107 هزار شغل در حوزه پستی ایجاد می شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و رتباطات رادیویی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ازریابی های سالانه بر اساس شاخص های این سازمان انجام می شود گفت: این ارزیابی ها  در قالب مدل تعالی سازمانی و بر مبنای جایزه کیفیت انجام می شود و .به هیچ عنوان خود سازمان به عنوان ارزیاب در این جایزه شرکت ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: ما در ارزیابی ها به رتبه بندی نرسیدیم و هیچ اپراتوری را برتر اعلام نکرده ایم و بر اساس سطحی که بر اساس مدل کسب کرده اند از آنها تقدیر می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-12 15:36

افزودن دیدگاه جدید