کد مطلب: 

209764
به‌رغم تاکیدات در زمینه بهره گرفتن از اپلیکیشن‌های داخلی به جای تلگرام؛

افزایش تعداد کانال‌های فارسی تلگرام به بیش از ۷۵۴ هزار/ راه اندازی بیش از ۱۰ هزار کانال تلگرامی جدید طی دو هفته اخیر

شمار کانال‌های فارسی در تلگرام رو به افزایش است و بر اساس آمار رسمی، بیش از ۷۵۴ هزار کانال فارسی در تلگرام وجود دارد که تنها ظرف دو هفته گذشته بیش از ۱۰ هزار کانال تلگرامی جدید راه‌اندازی شده است.
افزایش تعداد کانال‌های فارسی تلگرام به بیش از ۷۵۴ هزار/ راه اندازی بیش از ۱۰ هزار کانال تلگرامی جدید طی دو هفته اخیر

به گزارش سیتنا، طی گزارشی که روزنامه "شهروند" پیرامون نقش شبکه تلگرام در اقتصاد ایران منتشر کرده است به نقل از افشین کلاهی، عضو کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران آمده است که در ایران ۱۰ تا ۱۵ هزار "کسب و کار تلگرامی" وجود دارد.

بنا بر ارزیابی او، حدود ۱۸۰ هزار خانواده ایرانی می‌توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم از فرصت‌های شغلی ایجاد شده از طریق این کانال‌های تلگرامی بهره گیرند. افشین کلاهی در عین حال تاکید کرده که دادن آمار دقیق از تعداد "کسب و کار‌های تلگرامی" و میزان اشتغال واقعی پدید آمده از طریق این فعالیت‌ها ممکن نیست.

اپلیکیشن‌های بومی

به‌رغم تاکیدات در زمینه بهره گرفتن از اپلیکیشن‌های داخلی به جای تلگرام و شبکه‌های اجتماعی مشابه، سیاست جایگزین کردن تلگرام ناموفق بوده است. افشین کلاهی درباره علت ناموفق بودن سیاست‌های جایگزین کردن پیام‌رسان‌های خارجی گفته است: «در کشور ما توانایی ایجاد و جایگزینی نمونه‌های بومی با نمونه‌های خارجی وجود دارد اما روش اجرا و جایگزینی درست انتخاب نمی‌شود. باید بدانیم که راه جایگزینی تلگرام نه فیلترینگ است، نه استفاده دستوری از نمونه بومی و نه محدودسازی‌های دیگر. بارها این روش‌ها را انتخاب کرده و منابع مالی را تلف کردیم.»

به باور عضو کمیسیون کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران، راهکار اصلی دولت باید حمایت باشد و نه دخالت. کلاهی حمایت دولت را از جمله در کاهش مالیات و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی پیام‌رسان‌های بومی می‌داند.

محبوبیت تلگرام

به گزارش سیتنا، نتیجه تحقیقات مرکز ملی فضای مجازی ایران نشان می‌دهد که بر محبوبیت تلگرام در ایران روز به روز افزوده می‌شود. این آمار نشان می‌دهد که تنها ظرف دو هفته گذشته بیش از ۱۰ هزار کانال تلگرامی جدید راه‌اندازی شده است.

به این ترتیب، تعداد کانال‌های فارسی تلگرام به بیش از ۷۵۴ هزار رسیده است. میانگین بازدید روزانه این کانال‌ها حدود دو و نیم میلیارد بار اعلام شده است.

بیش از یک سوم کانال‌های فارسی تلگرام به طور مرتب و روزانه به‌روزرسانی می‌شوند و میانگین تعداد دفعات انتشار مطلب بر روی کانال‌های فارسی زبان تلگرام بیش از ۱۱ مطلب در روز است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-12 00:09

افزودن دیدگاه جدید