کد مطلب: 

209466

هکر‌ها برای نفوذ، تنها به شماره تلفن همراه شما نیاز دارند

با استفاده از شماره تلفن، هکرها پیامکی حاوی یک لینک مخرب به شما ارسال نموده، وقتی پیامک باز می‌شود، هکر قادر به خواندن متون، گوش دادن به تماس‌ها و حتی ردیابی موقعیت مکانی قربانی می‌شود.
هکر‌ها برای نفوذ، تنها به شماره تلفن همراه شما نیاز دارند

به گزارش سیتنا، گوشی‌های ناامن از جمله دلایل عمده نقض امنیتی هستند. فراموش نشود که هکر‌ها برای نفوذ، تنها به شماره تلفن همراه احتیاج دارند. با استفاده از شماره تلفن، هکرها پیامکی حاوی یک لینک مخرب به شما ارسال نموده، وقتی پیامک باز می‌شود، هکر قادر به خواندن متون، گوش دادن به تماس‌ها و حتی ردیابی موقعیت مکانی قربانی می‌شود.

برای هکرها گوشی‌های هوشمند به نسبت رایانه‌های شخصی ، طعمه‌های بسیار لذیذتری هستند؛ چرا که از گوشی‌های هک شده به عنوان وسیله ارتکاب جرم برای رخنه به محیط‌های حفاظت شده همچون بانک‌ها و نهادهای مهم دولتی استفاده می‌شود یعنی هکرها از گوشی قربانی برای عبور و ذخیره‌ی غیرمجاز اطلاعات ، استفاده می‌کنند و پس از سرقت اطلاعاتی، تمامی ردزنی های پلیسی به مالک گوشی بعنوان مجرم اصلی برمی‌گردد.

علاوه بر این، گوشی‌های هوشمند در مقایسه با رایانه‌ها، در معرض شبانه روزی هک قرار دارند و از ضرایب امنیتی بسیار پایین‌تری برخوردارند. پر واضح است که چرا سارقین سایبری از گوشی‌های هک شده  بعنوان "سلاح مورد علاقه‌ی" خود یاد می‌کنند. گوشی‌های هوشمند نه تنها امن نبوده بلکه سرعت پردازشی بالاتر از سیستم‌های کامپیوتری سفینه آپولو دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-08 15:22

افزودن دیدگاه جدید