کد مطلب: 

209400
دکتر یزدانیان در بیستمین کنگره‌ی سراسری همکاری‌های دولت، صنعت و دانشگاه:

در حال پیاده سازی الگوی سازمان توسعه‌ی اقتصادی ملل متحد برای مهارت آموزی حوزه‌ی ICT هستیم

رییس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، گفت: در حال حاضر الگوی سازمان توسعه‌ی اقتصادی ملل متحد در حال پیاده سازی است و ما در حوزه‌ی ICT در استان های کمتر برخوردار در حال پیاده سازی این مدل هستیم.
در حال پیاده سازی الگوی سازمان توسعه‌ی اقتصادی ملل متحد برای مهارت آموزی حوزه‌ی ICT هستیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر وحید یزدانیان، در بیستمین کنگره‌ی سراسری "همکاری‌های دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه‌ی ملی" پیرامون تفاوت بحث مفهومی ICT با دیگر حوزه‌ها و نقش آن در ایجاد اشتغال، گفت: در حوزه‌ی ICT باید نگاهمان متفاوت و البته جدید باشد.

وی ادامه داد: عدم وجود مهارت کافی از دلایل مهم بیکاری است؛ چرا که سطوح مهارت‌ها پایین است.

یزدانیان گفت: در حوزه‌ی ICT مزیت‌هایی داریم که اگر به آن ها توجه کنیم اشتغال ایجاد می‌شود. در این حوزه پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال وجود دارد. حوزه‌ی ICT زیرساختی حیاتی برای سایر بخش‌های اقتصادی است و این حوزه در توسعه‌ی اجتماعی نیز موثر است و مخاطب پذیری بالایی دارد.

وی پیرامون روند ایجاد کسب‌وکارهای جدید در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ابتدا باید در روش‌ها، ارتباطات و محصولات تحولاتی صورت گیرد تا باعث تغییر در سبک زندگی و در پی آن ایجاد بازار کار جدید شود.

رییس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، اظهار کرد: جهان کار جدید، به انطباق مستمر مهارت‌ها نیاز دارد.

وی، در رابطه با الگوی سازمان توسعه اقتصادی ملل متحد برای ایجاد اشتغال، گفت: الگوی سنتی این طرح به این صورت است که فارغ التحصیلان جویای کار برای ورود به بازار کار، پس از اتمام دانشگاه، مهارت‌هایی کسب می‌کنند و سپس وارد بازار کار می‌شوند. از معایب این روش می‌توان به مدرک گرایی و طول مدت زمان شروع دوره‌ی مهارتی تا اتمام آن اشاره کرد.

وی در رابطه با مدل دوم این طرح، افزود: مدل دوم، دانشگاه‌های مهارت محور هستند که انعطاف پذیری بیشتری دارند و دانشجویان مهارت محور که فارغ التحصیل شده اند را به جامعه تحویل می‌دهند. این مدل باعث رشد بیکاری در کشور می‌شود.

یزدانیان پیرامون مدل توسعه یافته و کنونی این طرح در قالب مدل سوم، گفت: در حال حاضر الگوی سازمان توسعه اقتصادی ملل متحد در حال پیاده سازی است و ما در حوزه‌ی ICT در استان های کمتر برخوردار در حال پیاده سازی این مدل هستیم.

وی ادامه داد: در این مدل شرکت‌ها درخواست نیروی ماهر می‌کنند و سپس ارتقای مهارت صورت می‌گیرد که تعهد ایجاد شغل در این بخش حائز اهمیت است.

یزدانیان در پایان افزود: در این مدل نیروی ماهر وارد بازار کار شده و به دنبال آن، بازار کار جدید خلق می‌شود. در این طرح شرکت‌ها مهارت را اعلام می‌کنند و دولت نقش کلیدی در ارتقای مهارت دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-07 12:35

افزودن دیدگاه جدید