کد مطلب: 

209338

امضای تفاهم نامه رییس ستاد کل نیروهای مسلح با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با مهارت آموزی سربازان در حوزه ای.سی.تی زمینه توسعه کسب و کارهای نوپا فراهم می شود

با امضای تفاهم نامه مهارت اموزی کارکنان وظیفه، فی مابین سردار سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن مهارت اموزی کارکنان وظیفه، اثربخشی خدمت سربازی و توسعه توانمندی سربازان افزایش می یابد.
امضای تفاهم نامه رییس ستاد کل نیروهای مسلح با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ با مهارت آموزی سربازان در حوزه ای.سی.تی زمینه توسعه کسب و کارهای نوپا فراهم می شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، امروز (دوشنبه) در محل ستاد کل نیروهای مسلح، تفاهم نامه مهارت آموزی کارکنان وظیفه بین سردار سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح و مهندس آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضاء رسید.

دکتر وحید یزدانیان، رئیس دانشکده پست و مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون امضاء این تفاهم نامه، توضیح داد: از ابتدای امسال قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد و حرکت نیروهای مسلح به سمت ارتقاء مهارت در سربازان بر اساس خط مشی فرماندهی معظم کل قوا انجام شد.

وی ادامه داد: در این راستا دستگاه های مختلف اجرایی با ستادکل مذاکره و برنامه هایشان را ارائه دادند. در همین راستا با دستور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشکده با قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه جلسات مستمری را برگزار و برای اثربخشی هر چه بیشتر این مهارت آموزی در حوزه ای.سی.تی برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: در همین راستا چارچوب اصلی تفاهم نامه برای ستاد کل نیروهای مسلح ارسال شد و در جلسه امروز شورای عالی سیاست گذاری کارکنان وظیفه، به ریاست سردار باقری و با حضور تنی چند از مقامات کشوری و لشکری، تعدادی از وزرا و معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، این تفاهم نامه فی مابین رییس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضاء رسید.

یزدانیان افزود: در خلال این تفاهم نامه تاکید شد که افرادی که دوره های مقدس سربازی را می گذرانند باید در این دوره مهارت های خاص را کسب نمایند تا از این فرصت استفاده حداکثری شود تا بتوانند بعد از اتمام دوره سربازی به نحو مطلوب وارد بازار کار شوند.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اهتمام خواهد کرد تا با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح تربیت مدرس برای برگزاری دوره های حوزه ای.سی.تی را عهده دار شود و با برگزاری آزمون های مرتبط، گواهینامه به مدرسان واجد شرایط اعطا نماید.

یزدانیان تاکید کرد: همچنین دانشکده پست و مخابرات محتوای مورد نیاز برای اموزش های مهارتی حوزه ای.سی.تی سربازان را تامین و در اختیار مدرسان نیروهای مسلح قرار خواهد داد و در نهایت در برگزاری دوره ها با ستاد کل همکاری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید داشتند که آموزش های مهارتی باید با نگاه به آینده برگزار شود و ضمن تمرکز بر مهارت های آموزشی باید توانمندسازی سربازان نیز به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

یزدانیان ادامه داد: مهندس آذری جهرمی خاطرنشان کردند که در خلال اجرای تفاهم نامه صرفا به دنبال اعطای مدرک نیستیم و باید افراد راه های ایجاد اشتغال را یاد بگیرند و باید توسعه فرهنگ توانمندسازی در دستور کار باشد تا سربازان بعد از اتمام دوره خدمت بتوانند به نحو مطلوب نسبت به ایجاد کسب و کارهای مناسب اقدام کنند.

یزدانیان در پایان تاکید کرد: با نظر مساعد و تاکید وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، این وزارتخانه در زمینه همکاری با ستاد کل جزو دستگاه های پیشگام است و با جدیت این همکاری را ادامه و توسعه خواهد داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-03-05 19:26

افزودن دیدگاه جدید