کد مطلب: 

208309

چند میلیون ایرانی در سال آینده یارانه می‌گیرند؟

علی اصغر یوسف‌نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده، تعداد یارانه بگیران در سال ۱۳۹۷ را ۵۵ میلیون نفر اعلام کرده است.
چند میلیون ایرانی در سال آینده یارانه می‌گیرند؟

به گزارش سیتنا، یوسف‌نژاد گفته با تصمیم مجلس هفت هزار میلیارد تومان به پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال آینده اضافه شده است.

حالا با این تصمیم مجلس از تعداد کسانی که قرار بود یارانه‌شان حذف شود کم شده است.

دولت دوازدهم در لایحه بودجه سال آینده ۲۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه‌های خانوار پیشنهاد کرده بود که حالا این رقم به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در این لایحه البته کل بودجه اختصاص داده شده به بخش یارانه‌ها ۳۷ هزار میلیارد تومان بود که به جز خانوار، بخش‌های دیگری نظیرکمیته امداد، سلامت، نان و خرید تضمینی گندم را هم شامل می‌شد.

سخنگوی کمیته تلفیق همچنین گفته است: "اگر مجلس با پیشنهاد دولت در زمینه پرداخت‌های نقدی، یعنی با رقم ۲۳ هزار میلیارد تومان موافقت می‌کرد، یارانه نقدی ۳۳ میلیون ایرانی در سال آینده حذف می‌شد، اما ما در مجلس تعداد حذفی‌ها از یارانه نقدی را کاهش دادیم."

در همین حال، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفته بود که به خواست مجلس، بودجه پرداخت یارانه‌های نقدی در سال آینده کاهش نخواهد یافت و حتی افزایش هم می‌یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-21 01:09

افزودن دیدگاه جدید