کد مطلب: 

208008
رییس سازمان فضایی ایران، خبر داد:

ارائه‌ی مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره‌های سنجشی در کشور

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران، با بیان اینکه باید بخش خصوصی را برای حضور در عرصه‌ی فضا تشویق کنیم، گفت: سازمان فضایی درصدد اخذ مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره های سنجشی در کشور است.
ارائه‌ی مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره‌های سنجشی در کشور

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی براری در نشستی با رییس پژوهشگاه فضایی با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی است که به فناوری فضایی دست یافته است، گفت: باید از این توانایی در ارایه خدمات و اقتصاد فضا نیز استفاده کرد و چرخه فناوری فضایی و اقتصاد فضایی باید مکمل هم باشند و تجاری‌سازی دستاوردهای فضایی، یکی از اولویت‌های ما در این عرصه است.

وی با اشاره به اینکه باید بخش خصوصی را برای حضور در عرصه فضا تشویق کنیم، اظهار کرد: سازمان فضایی درصدد اخذ مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره ای سنجشی در کشور است.

وی افزود: از نظر ما، سازمان فضایی یک سازمان حاکمیتی است که باید توجه حداکثری به چرخه فناوری داشته باشد و تا حد امکان، از تصدی‌گری پرهیز کند که در این راستا کار مطالعاتی در دست اجرا است.

براری با اعلام اینکه نیروی انسانی گنج گران بهایی است که باید در چرخه فناوری فضایی فعال باشد، خاطرنشان کرد: اینکه چگونه می توان بستر کسب و کارهای جدید و مناسب را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این عرصه ایجاد کرد، یکی از مسوولیت‌هایی است که پژوهشگاه فضایی ایران می‌تواند برای آن برنامه‌ریزی کند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حوزه فضا، عرصه بزرگی است و باید از تمامی ظرفیت‌های کشور در این عرصه، اعم از بخش آموزش، پژوهش و فناوری برای برآورده ساختن نیازهای کشور استفاده کرد، گفت: خلاقیت‌های داخل دانشگاه‌ها در حوزه فضا را باید تبدیل به خلق ثروت و امکانی برای رفع نیازها و مشکلات کرد و در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور، چرخه تولید ماهواره ایجاد شده، پس باید چرخه اقتصاد فضایی هم ایجاد شود.

وی همچنین خواستار گسترش تعاملات بین المللی در حوزه صادرات و ارایه خدمات در عرصه علم و فناوری فضایی شد.

بنابه این گزارش، رییس سازمان فضایی ایران با حضور در پژوهشگاه فضایی، از فرآیند طراحی و ساخت مدل مهندسی ماهواره مخابراتی ناهید ۲ و ماهواره سنجشی سُها بازدید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-17 17:01

افزودن دیدگاه جدید