کد مطلب: 

207911
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سیتنا:

تیم اقتصادی دولت در صدد خارج کردن حباب‌ بازار ارز است/ بازار گوشی‌ تلفن همراه تحت تاثیر افزایش نرخ دلار است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تلاش دولت این است که نرخ ارز را تثبیت کرده و به شرایط طبیعی برگرداند. دولت در صدد است که حباب‌های موجود را خالی کند و بتواند بازار عرضه و تقاضا را مدیریت کند.
تیم اقتصادی دولت در صدد خارج کردن حباب‌ بازار ارز است/ بازار گوشی‌ تلفن همراه تحت تاثیر افزایش نرخ دلار است

مهندس "آذری جهرمی" در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در حاشیه‌ی جشنواره‌ی وب و موبایل ایران پیرامون سیاست دولت تدبیر و امید در خصوص کاهش تاثیرات نوسانات نرخ ارز بر بازار و به صورت خاص بازار تجهیزات کامپیوتری و نلفن همراه، گفت: طبیعتا وقتی که ما واردکننده‌ی تجهیزات باشیم، چه در حوزه‌ی شبکه و چه در حوزه‌ی مصرف کننده نهایی و به عنوان مثال گوشی تلفن همراه، تجهیزات مصرف کننده‌ی نهایی وابستگی به بازار ارز دارند و طبیعتا افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت این تجهیزات می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش نرخ ارز همه‌ی حوزه‌ها را درگیر کرده و تنها حوزه‌ی الکترونیک را تحت تاثیر قرار نداده است، طبیعتا در حوزه‌ی کشاورزی هم قیمت محصولاتی مانند برنج افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: تلاش دولت این است که نرخ ارز را تثبیت کرده و به شرایط طبیعی برگرداند. دولت در صدد است که حباب‌های موجود را خالی کند و بتواند بازار عرضه و تقاضا را مدیریت کند.

وی ادامه داد: اتفاقاتی در کشور رخ داده که باعث افزایش تقاضا در بازار ارز شده است. در همین حال بانک مرکزی، روز گذشته (چهارشنبه) مشوق هایی را در نظر گرفته است و تیم اقتصادی دولت هم به صورت جدی به دنبال مدیریت بازار ارز است تا در نهایت نرخ ارز را به شرایط مطلوب بازگرداند.

آذری جهرمی در پایان گفت: نوسان بازار ارز و رشد دفعتی قیمت دلار به هیچ عنوان مورد تایید و قابل قبول نیست و تیم اقتصادی دولت و به خصوص بانک مرکزی به دنبال اصلاحات در این حوزه هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-15 14:21

افزودن دیدگاه جدید