کد مطلب: 

207907
مهندس آذری جهرمی در جشنواره‌ی وب و موبایل ایران:

یادمان نرفته که اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت را کافی می‌دانستند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: در حوزه‌های گردشگری، حمل و نقل، تجارت الکترونیک و پرداخت الکترونیک پیشرفت های خوبی داشته‌ایم، ولی در حوزه‌ی سلامت که هم بر زندگی مردم بسیار تاثیرگذار است و هم فضای بسیار خوبی برای کار دارد هنوز نتوانسته‌ایم رشد خوبی داشته باشیم.
یادمان نرفته که اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت را کافی می‌دانستند!

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس آذری جهرمی، در جشنواره‌ی وب و موبایل ایران با بیان اینکه مسیر در پیش گرفته شده در دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲  به سمت توسعه فناوری اطلاعات بوده است، گفت: خیلی از آن نگذشته که سه میلیون مشترک ADSL و ۳۰۰ هزار مشترک اینترنت موبایل داشتیم و هنوز مفهموم پهنای باند سریع جا نیفتاده بود و‌ فاصله‌ی دیجیتال زیادی میان ایران و‌ کشورهای منطقه وجود داشت.

وی با اشاره به نگاه لوکسی که در گذشته نسبت به فناوری اطلاعات بود به طوری که اشتراک ۱۲۸ کیلوبیت کافی دانسته می شد، افزود: به دلیل عزمی که در بدنه‌ی دولت و‌ حاکمیت بر توسعه‌ی فناوری اطلاعات وجود داشت. بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در پنج سال گذشته برای توسعه فناوری اطلاعات هزینه شد تا از میان ۱۰۰ میلیون گوشی موجود در کشور بالغ بر ۶۰ میلیون گوشی، هوشمند است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی که طی پنج سال گذشته و در دولت تدبیر و امید برای توسعه فناوری اطلاعات انجام شده است، گفت: این سرمایه گذاری باعث شد تا هم اکنون در کشور از نظر تعداد کاربران اینترنت همراه در منطقه بی نظیر باشیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: در همین حال، در بخش اینترنت ثابت نتوانستیم آن طور که باید توسعه پیدا کنیم و فناوری ADSL در دنیا رو به انقراض است و ADSL و FTTH رو به گسترش هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: در حوزه‌های گردشگری، حمل و نقل، تجارت الکترونیک و پرداخت الکترونیک پیشرفت های خوبی داشته‌ایم، ولی در حوزه‌ی سلامت که هم بر زندگی مردم بسیار تاثیرگذار است و هم فضای بسیار خوبی برای کار دارد هنوز نتوانسته‌ایم رشد خوبی داشته باشیم.

وی زندگی امروز بشر را وابسته به فناوری اطلاعات دانست و‌ خاطرنشان کرد: اینترنت اشیا، Big Data و AI ارکان مهم اقتصاد دیجیتال هستند که به زودی همه‌ی امورات زندگی بشر به اینها پیوند خواهد خورد و تاثیر بسزایی در فضای اقتصادی و اجتماعی ما خواهد گذاشت و تحولات بزرگی روی خواهد داد.

آذری جهرمی در پایان سخنانش در جشنواره‌ی وب و موبایل ایران گفت: از مهمترین نکاتی که در کنار برگزاری این نشست ها باید مورد توجه قرار گیرد برگزاری کارگاه هایی است که CDNها و Cloudها بتوانند به معرفی خود بپردازند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-15 12:51

دیدگاه‌ها

تصویر محمد کریم اخویزادگان
جناب آقای وزیر من و هم دوره هایم که در مدیریت میانی مخابرات ایران مسئولیت داشتیم خیلی خوب یادمان است که چه کسانی دسیسه کرده و وزیر وقت را توجیه میکردند که بفرماید 128 کیلو کافی است و برای اعمال ان مصوبه بگیرد. آن زمان نفوذی ها که هنوز هم برخی از انها تشریف دارند و برخی به سوراخ موش دویده اند از سازمان برنامه و بودجه برای تامین هر پورت توسعه دیتا دو میلیون تومان اعتبار مطالبه میکردند . اگرچه تلاش کردیم تا سازمان این رقم را تعدیل کند ولی با پرروئی تمام در پوشش صا ایران پولها را خرج خرید دستگاه های خارج از رده تلبس کرده بودند و برای اینکه نارسائی این خرید های کلان افشا نشود وزیر وقت که اگرخوشبین باشیم باید بی اطلاع فرض کنیم را با دادن اطلاعات ساختگی قانع میکردند که 128 را کافی بداند و برای اعمال ان از مراجع تصمیم گیری مصوبه بگیرد و به این ترتیب مدت ها نارسائی های این خرید های کلان و بی مصرف را مخفی نمودند. بعد هم تلبس را رها کرده سراغ امثال گروه اریا رفتند و در پوشش اریا همراه adsl را خریدند به 4 برابر قیمت واقعی و برای رد گم کردن هم دستور داندند تا استانها بخرند و پسمانده ها هم به نوائی رسیدند. از محل این غارتها توانستند کنسرسیوم بسازند عناصر بخرند و نفود کنند تا مجانی مالک سهام بلوکی شرگت مخابرات بشوند. در همراه اول هم برای کوبیدن رقیب دنبال حرام کردن تلفن تصویری رفتند و با اعمال نفوذ در نهاد های زیربط پیوست فرهنگی را پیش نیاز تلفن تصویری نمودند تا فرصت یابند و پیام کوتاه را با هزینه کلان برملت تحمیل کنند. نشان به این نشان که وقتی نسل چهارم را خودشان راه اندازی کردند دیگر پیوست فرهنگی مطرح نشد و این نشانهای از عمق نفود در نهاد های مربوطه است. حالا هم برخی از انها در لباسی جدید تشریف دارند و شما وزیر محترم باید این مفسدان را شناسائی و دستشان را کوتاه فرمائیید تا بتوانید دراجرای اهداف بزرگ موفق باشید.
ارسال شده توسط محمد کریم اخویزادگان در 29 بهمن 96 - 01:55

افزودن دیدگاه جدید