کد مطلب: 

207871

از موقرمزها تا کاموا و میکروب؛ «ایموجی» های جدید در راه

سال جدید میلادی برای علاقه مندان به شکل ها و صورتک های تلفن همراه، با «ایموجی»های جدید همراه بوده است.
از موقرمزها تا کاموا و میکروب؛ «ایموجی» های جدید در راه

به گزارش سیتنا، «ایموجی» ها یا شکلک هایی که در اواخر دهه نود میلادی از سیستم موبایل ژاپن سر درآوردند، امروز بخش مهمی از زبان رایج در فضای مجازی شده اند.

شرکت «یونیکد» که مسئول انتخاب این شکلک ها است، صد و پنجاه و هفت «ایموجی» جدید را تأیید کرده است.

«ایموجی» ها شامل رنگ پوست های مختلف و جنسیت های گوناگون می شود و می توان گفت در کل، ۶۹ صورتک و شکل به تلفنهای موبایل افزوده خواهد شد.

خبر انتشار «ایموجی» های جدید برای بعضی ها، خوشایندتر بود مثلا برای موقرمزها، مو فرفری ها، تاس ها و کسانی که موی سفید دارند که سرانجام می توانند با «ایموجی»هایی شبیه خود ابراز احساسات کنند.

در فهرست «ایموجی» های جدید ابرقهرمان ها و شخصیت های بدجنس داستانی نیز دیده می شوند و فعالیتهایی چون بافتنی، خیاطی و اسکیت سواری هم اضافه خواهد شد.

شرکت های «اپل» و «گوگل» هر کدام بسته به مقتضیات بسترهای اجرای نرم افزار مخصوص خود، «ایموجی» ها را منتشر خواهند کرد بنابراین «ایموجی» های دستگاه های اندروید و آیفون کمی با یکدیگر فرق خواهند داشت.

در سالهای اخیر، توجه به تنوع نژادی و فرهنگی در طراحی «ایموجی» ها بیشتر شده و می توان رنگ پوستها، مشاغل و پرچم های کشورهای گوناگون را در این فهرست دو هزار و 823 تایی پیدا کرد.

شرکت «یونیکد» در طراحی «ایموجی» ها از مردم ایده می گیرد و هر کس می تواند به مراجعه به این وب سایت یک طرح پیشنهاد دهد. امسال، بسیاری از این طرح های پیشنهادی تأیید شدند و به زودی در اختیار کاربران قرار می گیرند از جمله طرح کفش آبی پاشنه تخت برای زنان که توسط زنی به نام «فلوری هاچسون» ارائه شده بود.

در همین راستا، گروهی به نام «ایموجینیشن» راه افتاده که برای حفظ تنوع فرهنگی «ایموجی» ها تلاش می کند و طرح هایی مانند زن باحجاب برای مسلمانان، سبزیجات برای گیاه خواران و «نظر قربانی» برای کسانی که به آن باور دارند را پیشنهاد داده که برخی از آنها در فهرست «ایموجی» های جدید دیده خواهند شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-14 12:54

افزودن دیدگاه جدید