کد مطلب: 

207779
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست:

با ورود اپراتورهای جدید پستی باید هوشمندانه‌تر و سریع‌تر کار کرد

مدیرعامل شرکت ملی پست، با اشاره به اپراتورهای پستی که به زودی فعالیت خود را رسماً آغاز می کنند، گفت: با توجه به تغییر شرایط و وجود رقبا و ورود اپراتورهای جدید در عرصه خدمات پستی و همچنین الزام شرکت ملی پست در ارائه سرویس های پایه، باید هوشمندانه عمل کرده و سرعت و شتاب بیشتری به کارها بدهیم.
با ورود اپراتورهای جدید پستی باید هوشمندانه‌تر و سریع‌تر کار کرد

به گزارش سیتنا، مهندس نعمتی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در جلسه شورای اداری پست گیلان، گفت: توانمندی شرکت، با افزایش حس تعلق سازمانی و مسئولیت پذیری در بین کارکنان نمود پیدا خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بخش توزیع و لزوم نظارت مستمر بر آن گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که باید مدنظر مدیران باشد، بحث کیفیت و ارائه خدمات بر اساس استانداردهای بین المللی و در نهایت جذب مشتریان است که این امر تنها با برنامه ریزی مدون و دوره ای و بهره مندی از توان کارکنان در جایگاه مناسب امکانپذیر است.

مهندس نعمتی تصریح کرد: باید تفکر سیستمی و شبکه ای جایگزین تفکر فردی و تک محوری شده و از این طریق هم افزائی و اثربخشی امور را افزایش داده و با ایجاد همبستگی شغلی، سطح بهره وری در شبکه را ارتقاء داد.

مدیرعامل شرکت ملی پست، با اشاره به اپراتورهای پستی که به زودی فعالیت خود را رسماً آغاز می کنند، گفت: با توجه به تغییر شرایط و وجود رقبا و ورود اپراتورهای جدید در عرصه خدمات پستی و همچنین الزام شرکت ملی پست در ارائه سرویس های پایه، باید هوشمندانه عمل کرده و سرعت و شتاب بیشتری به کارها بدهیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، افزود: در حال حاضر شرکت ملی پست در مقایسه با رقبا از مزیت های رقابتی برخوردار است، ولی در عین حال با توجه به دولتی بودن و مدیریت شرکتی، بین درآمد و هزینه ارتباط مستقیمی وجود دارد به نحوی که هر چه درآمد بیشتر باشد، وضعیت پرداختی ها به کارکنان نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: بر همین اساس، گسترش کسب و کار و استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل در کنار ارائه خدمات با کیفیت و مشتری مداری می تواند دوام و بقای شبکه در جمع اپراتورها و بهبود شرایط را تثبیت نماید.

وی در ادامه به لزوم افزایش تعامل با ذینفعان و اهمیت این موضوع برای شبکه پستی پرداخت و تأکید کرد: یکی از مهم ترین مقوله های شرکت ملی پست، تعامل با ذینفعان و همکاری اثربخش با آنان از جهات مختلف است. این امر در خصوص دفاتر ICT شهری و روستائی نیز مصداق پیدا کرده و مدیران اجرائی باید با رصد همه جانبه و مستمر بخش قبول، جلسات هماهنگی را با این دفاتر جهت پیشرفت امور و رفع مشکلات احتمالی برگزار نمایند.

مهندس نعمتی با اشاره به این که حل مشکلات نیروی انسانی، منجر به رفع بسیاری از معضلات شرکت ملی پست خواهد شد افزود: باید با برنامه ریزی  لازم، مشکلات معیشتی و مالی پرسنل برطرف شده و انگیزه نیروها را افزایش دهیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، پس از آن در خصوص استفاده از ظرفیت و توانمندی بانوان و همچنین جوانان نیز گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، استفاده از توان فکری نیروهای جوان و بانوانی که دارای تخصص و تعهد واقعی بوده و خلاقیت در کار داشته باشند، در دستور کار همه بخش های اجرائی قرار گرفت و شبکه پستی نیز با شناسائی این ظرفیت ها درصدد استفاده از این نیروها می باشد.

مدیرعامل ادامه داد: شرکت ملی پست به واسطه نوع خدمات، به نیروی انسانی با انگیزه و متخصص نیاز دارد و بر این اساس حذف ردیف های سازمانی و کاهش نیروی انسانی به بهانه چابک سازی سیاست خوبی نخواهد بود.

مهندس نعمتی خاطر نشان کرد: با توجه به حجم ترافیک سه ماهه پایانی سال، لزوم کنترل و نظارت بر عملکرد نامه رسان ها و در مجموع کارکنان شبکه با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و همچنین توجه جدی به افزایش کیفیت خدمات بیشتر از گذشته احساس می شود.

وی سپس به وجدان کاری و تعهد سازمانی و تأثیری که بر انجام درست وظایف دارد اشاره نمود و گفت: مهم تر از نظارت بیرونی، وجدان کاری و انجام درست وظایف و ‌مسئولیت ها از سوی کارکنان است که همین امر به تنهائی به رفع بسیاری از مشکلات و پیشرفت امور خواهد انجامید.

مهندس نعمتی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی پست گیلان از نظر تجربه و تحصیلات در وضعیت مطلوبی قرار داشته و می توان با استفاده از این توانمندی و داشتن برنامه، تجربیات و دانش را به دیگر پرسنل استان انتقال داد.

وی همچنین از مدیرکل و کارکنان پست استان خواست تا در جهت ارائه خدمات مطلوب و افزایش سطح درآمد تلاش نمایند، چرا که این استان فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه سر به سری داشته و باید برای رسیدن به این هدف و ایجاد تعادل در درآمد و هزینه ها برنامه ریزی مناسبی صورت پذیرد.

در این جلسه باقری منش، مدیر کل پست استان، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پست استان و سایر اقداماتی که در جهت بهبود شرایط پست در دستور کار است گفت: گیلان در تمام شاخص ها از میانگین کشوری بالاتر بوده و وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان ها دارد.

مدیرکل پست گیلان سپس گفت: برای استفاده بهینه از توان پرسنل، افزایش درآمد و کاهش هزینه ها درحال برنامه ریزی بوده و به زودی طرح های جدیدی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

باقری منش برحفظ اصول اخلاقی در مجموعه پست گیلان تاکید کرد و بیان داشت: رعایت این اصول  موجب خدمت رسانی هرچه بهتر پست به مردم شده و در نهایت به جذب مشتری خواهد انجامید.

وی همچنین افزود : ۵۰ درصد از کیفیت استان مربوط به عملکرد پست شهرستان ها و شهرهای اطراف رشت است که تلاش می کنیم در سایر نقاط نیز با ارتقای کیفیت خدمات، در جهت مشتری مداری گام برداریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-12 16:24

افزودن دیدگاه جدید