کد مطلب: 

207605
مقامات وزارت خارجه‌ی کشورمان خطاب به سفیر کره جنوبی در تهران:

روابط تجاری سامسونگ با ایران تحت تاثیر شدید برخورد نامناسب با ورزشکاران ایرانی قرار خواهد گرفت

سفیر کره جنوبی در دیدار با مقامات وزارت خارجه کشورمان گفته است که کشورش در موضوع برخورد سامسونگ با ورزشکاران ایرانی در المپیک زمستانی که او سوء تفاهم نامیده، نقشی نداشته و موضوع را «به دلیل اهمیت و حساسیت دنبال» می‌کند.
روابط تجاری سامسونگ با ایران تحت تاثیر شدید برخورد نامناسب با ورزشکاران ایرانی قرار خواهد گرفت

به گزارش سیتنا، در پی تصمیم عدم اهدای گوشی‌های ساخت شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، وزارت امور خارجه کشورمان، سفیر کره جنوبی را احضار کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه این تصمیم را «غیراخلاقی و مغایر با روح حاکم بر بازی‌های المپیک» خواند و گفت که اگر سامسونگ عذرخواهی نکند این موضوع در روابط تجاری میان این شرکت و ایران «تاثیر شدیدی» خواهد گذاشت.

سفیر کره جنوبی هم در دیدار با مقامات وزارت خارجه کشورمان گفته است که کشورش در این «سوء تفاهم» نقشی نداشته و «طی تماس های مکرر با مقامات ذیربط در وزارت امور خارجه و دولت کره جنوبی و شرکت سامسونگ موضوع را به دلیل اهمیت و حساسیت دنبال» می‌کند. به گفته سفر کره جنوبی، نه دولت این کشور و نه شرکت سامسونگ در توزیع اقلام اهدایی نقشی نداشتند.

در همین حال، شرکت سامسونگ الکترونیکس نیز در بیانیه‌ای که شب گذشته منتشر کرد بر پیگیری این موضوع تاکید و اعلام کرد: سامسونگ همواره خانواده ایرانی خود را به عنوان بخشی از هویت جهانی خویش به رسمیت شناخته و به آنها احترام کامل گذاشته است و در این جریان نیز نگرانی بجای مردم ایران را به اطلاع کمیته بین‌المللی المپیک و دیگر مسئولان این بازی‌ها رسانده است. ما از نظرات کاربران ایرانی‌مان قدردانی کرده و همواره تمامی تلاش خود را برای حل هرگونه مشکلی به کار خواهیم بست، حتی اگر خودمان نقشی در آن نداشته باشیم. حضور و تعهد ما در ایران و نوع عملکردمان در این کشور نشان می‌دهد تا چه حد حقوق تمامی افراد را برای دسترسی برابر و واقعی به فناوری، به رسمیت می‌شناسیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-09 10:07

افزودن دیدگاه جدید