کد مطلب: 

207541

"پورنوگرافی کودکان" دلیل حذف موقتی تلگرام‌ایکس از فروشگاه اپل

هفته پیش حذف ناگهانی و چند ساعته اپلیکیشن‌های تلگرام از اپ‌استور باعث تعجب کاربران این اپ شد.
"پورنوگرافی کودکان" دلیل حذف موقتی تلگرام‌ایکس از فروشگاه اپل

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، در آن زمان اپل توضیحی درباره این اقدام خود نداد و پاول دوروف، مدیر تلگرام هم گفت که اپل به آنها گفته که دلیل حذف تلگرام "محتوای نامناسبی" بوده که در دسترس کاربران آن قرار گرفته است. این توضیح کنجکاوی را بیشتر کرد و این سوال را پیش کشید که چه نوع محتوی نامناسبی در تلگرام باعث چنین واکنش شدیدی شده است.

بالاخره یکی از مدیران اپل در پاسخ به کاربری که دلیل حذف موقت تلگرام را پرسیده بود موضوع را روشن کرد. فیل شیلر، مدیر بازاریابی اپل، محتوای مربوط به "پورنوگرافی کودکان" را دلیل پایین آوردن تلگرام از اپ‌استور عنوان کرد.

شیلر نوشت: "تلگرام به این دلیل از فروشگاه اپل حذف شد که تیم اپ‌استور متوجه محتوای غیرقانونی، به خصوص پورنوگرافی کودکان در این اپلیکیشن شد."

به نوشته سایت فن‌آوری اطلاعات "ورج" پخش محتوای مربوط به پورنوگرافی کودکان از جمله عکس یا فیلم، یکی از جدی‌ترین خلاف‌های اینترنتی است و هم کاربر و هم برنامه‌ای که برای توزیع این محتوا به کار رفته هر دو ممکن است در سطوح مختلف مسئول شناخته شوند.

به نوشته این سایت تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان یا برنامه‌های تولید محتوا، تدابیر سفت و سختی برای جلوگیری از انتشار محتوای مربوط پورنوگرافی کودکان و همین طور شناسایی آن بلافاصله بعد از پست شدن چنین محتوایی دارند.

به نظر می‌آید که تلگرام در این زمینه دچار مشکل بوده و همین موضوع توجه تیم اپل را جلب کرده و باعث واکنش فوری آنها و حذف ناگهانی این اپلیکیشن شده است.

تلگرام به سرعت وارد عمل شد و محتوای مورد اشاره اپل را حذف کرد ولی مجموعه اقدامات لازم از هر دو طرف باعث شد که بازگشت تلگرام به اپ‌استور حدود یک روز طول بکشد.

این اولین بار نیست که تلگرام به خاطر محتوای منتشرشده در آن زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد.

پیش از این بارها نگرانی‌هایی از تولید محتوای مربوط به تروریسم در این اپلیکیشن مطرح شده که واکنش‌های مدیران آن را هم به دنبال داشته است.

اندونزی، افغانستان و ایران از جمله کشورهایی هستند که از "محتوای تروریستی" در تلگرام شکایت داشته‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-08 19:40

افزودن دیدگاه جدید