کد مطلب: 

207501

توافق تامین اجتماعی با رایتل برای ایجاد «کارت الکترونیک سلامت»

مدیرعامل شستا به توافق تامین اجتماعی با رایتل برای ایجاد کارت الکترونیک سلامت اشاره و عنوان کرد: این طرح در سه استان گیلان، اصفهان و یزد در حال پایلوت است.
توافق تامین اجتماعی با رایتل برای ایجاد «کارت الکترونیک سلامت»

به گزارش خبرنگار سیتنا، مرتضی لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: 39 هزار میلیارد ریال سرمایه فعلی شستا است که 60 هزار میلیارد تومان ارزش سهام آن است و در قالب 9هولدینگ دارو، نفت و سیمان، حمل و نقل، انرژی و... فعالیت می‌کنیم.

مدیرعامل شستا با اشاره به تدوین برنامه استراتژیک شستا چشم انداز 1401 گفت: قرار است 9 هولدینگ ما به پنج هولدینگ نفت، گاز، بانک و بیمه، دارو، معدن و فلزات کاهش یابد.

8 شرکت در لیست فروش شستا

لطفی با اشاره به انجام مقدمات واگذاری هشت شرکت زیرمجموعه شستا گفت: امیدواریم این هشت شرکت را به طور قطعی بفروشیم. در مجموع 157 شرکت داریم که واگذاری 105 شرکت خارج از برنامه استراتژیک ما که یا زیان‌ده‌اند و یا کوچک مقیاس‌اند و ارزش 16هزار میلیارد تومان دارند را در فاز اول در دست اقدام داریم تا از طریق جراید به عرضه عمومی بگذاریم. تا کنون عملیات واگذاری 50 شرکت انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از 100 هیات خارجی به ما مراجعه کرده اند و در کنار برنامه‌ریزی با اتاق بازرگانی تهران با سفرا و نمایندگان این هیاتها مذاکراتی برای پذیرش سرمایه و سرمایه گذاری در کشورهای دیگر انجام شده است و در آذربایجان و گرجستان برنامه‌هایی برای سرمایه گذاری داریم.

رونمایی از چند داروی سرطان در دهه فجر

لطفی با اعلام اینکه 9 پروژه به ارزش 1450 میلیارد تومان را در دست افتتاح در ایام مبارک فجر داریم گفت: رونمایی از تعدادی داروی سرطانی به صورت مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این ایام صورت می پذیرد.

مدیرعامل شستا با اشاره به کوچک سازی، حذف یا ادغام دو هلدینگ  عنوان کرد: پس از برجام نیز احساس کرده ایم اگر بخواهیم در عرصه بین‌المللی فعال باشیم باید ادغام و ایجاد شرکت های بزرگ را شروع کنیم.

وی با اشاره به ادغام شرکت ها و هلدینگ‌های حوزه پتروشیمی زیرمجموعه وزارت رفاه اظهار کرد: کلیات طرح تصویب شده و با سرمایه گذاری غدیر هم مذاکراتی داشته ایم.

لطفی با اشاره به ضرورت برخورداری از منابع انسانی متخصص در برنامه راهبردی چشم انداز 1401 که در قالب 21 برنامه طراحی و تدوین شده است گفت: خروج از بنگاه داری سرفصل این برنامه است. در این میان ایجاد و حفظ اشتغال موجود را دنبال می‌کنیم. در قالب 18پروژه ما اشتغالزایی برای 20هزار نفر ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شستا ادامه داد: بزرگترین پروژه ما پالایشگاه ستاره خلیج است که تا پایان سال 97 دو فاز دیگر آن به بهره برداری می رسد. 49 درصد سهام پالایشگاه در دست ماست. پیش بینی می کنیم مجموع پروژه‌های فعلی ما تا سال 98 به بهره برداری برسند.

توافق تامین اجتماعی با رایتل برای ایجاد «کارت الکترونیک سلامت»

مدیرعامل شستا به توافق تامین اجتماعی با رایتل برای ایجاد کارت الکترونیک سلامت اشاره و عنوان کرد: این طرح در سه استان گیلان، اصفهان و یزد در حال پایلوت است و پیش بینی می کنیم. شمار افراد تحت پوشش آن به 40 میلیون نفر برسد.

بیش از 40 درصد شرکتهای شستا حاصل رد دیون هستند

لطفی با بیان اینکه با استفاده از هوش تجاری و نظام BI ، داشبورد مدیریتی برای همه هلدینگ ها تدوین کرده‌ایم گفت: بیش از 40 درصد شرکت های ما حاصل از رد دیون‌ هستند که برخی قبل انقلاب راه اندازی شده بودند و ماشین آلات آنها نوسازی نشدند.. همانطور که گفته شد واگذاری و خروج این شرکت ها در دست اجراست.

تغییر برخی مدیران هلدینگ‌ها

مدیرعامل شستا درباره بکارگیری نیروی انسانی و تغییر مدیران گفت: منشور 9 ماده ای از سوی وزیر رفاه تعریف و ارائه شد که در آن بهره وری، کاهش هزینه و جلوگیری از هرگونه انتصاب وابستگان لاحق مورد تاکید قرار گرفته است و ما در این زمینه در حال تلاشیم.

وی افزود: در همین راستا تخصیص یا اعلام اولویت استفاده از نیروهای داخلی را داشتیم و سهمی را در هیات مدیره‌ها به زنان اختصاص دادیم. 30 انتصاب جدید داشتیم و مدیران عامل 5 هولدینگ با متوسط سن 45 تا 50 سال را تغییر دادیم.

سهام بورسی به بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

وی در ادامه درباره واگذاری سهام بورسی به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: جزئیات واگذاری سبد پرتفویی به بازنشستگان متشکل از چند سهام خوب در حوزه پتروشیمی، دارو و... با معاونت اقتصادی تامین اجتماعی در دست مذاکره است و باید سازوکار آن مشخص شود تا بتوانیم آن را اجرا کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-07 22:13

دیدگاه‌ها

تصویر Re Ta
لطفا خدمات خود را بر اساس کارت ملی هوشمند اراپه نمایید. برای ایجاد کارت جدید هیچ ضرورت فنی و عقلانی وجود ندارد.
ارسال شده توسط Re Ta در 18 بهمن 96 - 23:45

افزودن دیدگاه جدید