کد مطلب: 

207236

منابع آینده‌ی دنیا، نیروی انسانی و خلاقیت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست صمیمی با جوانان نخبه و استارتاپ های استان خراسان جنوبی، منابع آینده دنیا را نیروی انسانی و خلاقیت عنوان کرد.
منابع آینده‌ی دنیا، نیروی انسانی و خلاقیت است

به گزارش سیتنا، آذری جهرمی  در ادامه سفر خود به استان خراسان جنوبی در نشست صمیمی با جوانان نخبه و استارتاپ های استان خراسان جنوبی، با مشکلات و مسائل فعالان این حوزه از نزدیک آشنا شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست با اشاره به اینکه نیاز به شناخت بیشتری در این حوزه وجود دارد، گفت: فعالان این حوزه نیاز بیشتری دارند که اکوسیستم و فضای مرتبط با این کسب و کارها را بشناسند.
وی مبنای فعالیت در این حوزه را خلاقیت بیان کرد و افزود: در این حوزه نمی توان مسائل و مشکلات را بایک دستورالعمل حل کرد چرا که در هر منطقه ای راه حل مشکلات متفاوت است.
جهرمی نیروی انسانی متخصص را یکی از الزامات این حوزه عنوان کرد و گفت: در دانشگاه ها نیروی متخصص برای این حوزه تربیت نمی شود.
وی تصریح کرد: نیروی تخصصی مورد نیاز این اکوسیستم در مراکز رشد، شتابدهنده ها و مراکز توانمند سازی آموزش و رشد پیدا می کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمع بندی خود از طرح مسائل و مشکلات فعالان این حوزه در استان خراسان جنوبی را اینگونه توصیف کرد: به نظر می رسد که چرخ اکوسیستم کسب و کارهای نو پا در این استان به خوبی کار نمی کند و باید مشکلات آن بررسی و رفع شود.
وی تصریح کرد: اینکه در این استان با وجود دانشگاه، پارک فناوری، مرکز رشد و مرکز توانمند سازی هنوز این اکوسیستم دچار مشکل است نشان می دهد مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و باید با بازنگری و اصلاح رویه ها مشکلات کاهش یابد.
وی در زمینه اهمیت نیروی انسانی خلاق با اشاره به اینکه منابع آینده نیروی انسانی و خلاقیت است، افزود: در این حوزه باید فرهنگ سازی از خود ما آغاز شود و تلاش کنیم که دانش خود را افزایش دهیم البته ما هم در دولت همین مسیر را پیش می بریم.
جهرمی درباره فرهنگ ارایه خدمت نیز تاکید کرد: در این حوزه فرهنگ ارایه خدمت باید نهادینه شود و از درز اطلاعات مشتریان و دخالت های بی جا جلوگیری شود تا اعتماد مردم نیز نسبت به خدمات ما افزایش پیدا کند.
وی تامین مالی استارتاپ ها از طریق وام های کم حجم و کم بهره را مفید دانست و افزود: این وام ها برای مراحل شروع بکار استارپ ها مناسب و اثر گذار است اما تقسیم پول برای رفع مسوولیت، نادرست و خطرناک است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تکنولوژی و شبکه های اجتماعی در این حوزه از یک دهه گذشته وارد‌ شده اند، تاکید کرد: به این دلیل که ما در این حوزه آماده نبودیم مشکلاتی را در زمینه شبکه های اجتماعی داریم.
وی تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال و فناوری ها در آینده نزدیک می ایند و بر فرهنگ و حکمرانی ما تاثیر می گذارند و اگر فعال نباشیم محوم به فنا هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان این نشست به فعالان این حوزه توصیه کرد که در این حوزه مطالعه داشته باشید و مسائل آن را به صورت عمیق ببینید چرا که اگر دانش ما در این حوزه سطحی باشد از دیگران نمی توانیم توقع داشته باشیم.
همچنین در ابتدای این نشست صمیمی با جوانان نخبه و استارتاپ های این حوزه مسائل و مشکلاتی را در زمینه وضعیت استقرار استارتاپ ها در مراکز رشد و پارک فناوری، مشکلات بیمه و مالیات ، نیروی انسانی متخصص را با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-06 00:27

افزودن دیدگاه جدید