کد مطلب: 

207025

فناوری جدید تلگرام با قابلیت دور زدن فیلترینگ چیست؟

شبکه باز تلگرام یا به اختصار TON بستری را برای تلگرام فراهم می‌کند که بدون اتصال با سرور بتواند ارتباط میان کاربران را حفظ کند.
فناوری جدید تلگرام با قابلیت دور زدن فیلترینگ چیست؟

به گزارش سیتنا، کارشناس بی بی سی به سوال "درباره فناوری جدید تلگرام که قرار است فیلترینگ را دور بزند توضیح دهید؟ Blockchain چیست؟ آیا این فناوری شبیه به Tor است؟ آیا کند است؟" به شرح ذیل پاسخ داده است؛

"چندی پیش پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام و پیش از آن آنتون روزنبرگ یکی از مهندسان پیشین این شرکت اطلاعاتی را از برنامه‌های پیش رو در سال جاری میلادی منتشر کردند.

یکی از آنها وعده به‌کارگیری فناوری بلاک‌چین یا زنجیره بلوکی در این اپلیکیشن پیام‌رسان بود. این فناوری که بنا بر توییت دوروف در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ ارائه خواهد شد، شبکه باز تلگرام یا به اختصار TON نام دارد. این فناوری بستری را برای تلگرام فراهم می‌کند که بدون اتصال با سرور بتواند ارتباط میان کاربران را حفظ کند.

در این روش با وجود قطع ارتباط اینترنت و عدم دسترسی به سرورهای تلگرام، ارتباط میان کاربران شبکه حفظ خواهد شد. به عبارت ساده‌تر به جای این که اطلاعات را صرفا روی سرورهای تلگرام نگهداری کنند، در میان کاربران توزیع خواهند کرد. بنابراین اگر مرجعی تصمیم به فیلتر تلگرام بگیرد، تنها می‌تواند مانع ارتباط کاربران با سرورهای این شرکت شود اما ارتباط میان کاربران همچنان حفظ خواهد شد.

از آنجایی که یکی از کاربردهای مشهور زنجیره بلوکی (بلاک‌چین) در ارزهای رمزی (Cryptocurrency) چون بیت‌کوین است، توسعه این فناوری در تلگرام، بستر مناسبی برای استفاده از آن در این پیام‌رسان فراهم خواهد کرد.

تلگرام اعلام کرده که قصد دارد ارزرمز اختصاصی خود را به نام گرام تا پایان سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی کند. در چهار سالی که از فعالیتی تلگرام می‌گذرد، این پیام‌رسان توانسته ۱۸۰ میلیون کاربر جذب کند. از این تعداد بیش از ۴۰ میلیون نفر در ایران زندگی می‌کنند.

بسیاری از تاجران خرده‌پا و صاحبان کسب‌وکار در ایران از تلگرام برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. راه‌اندازی یک ارز دیجیتالی در این بستر می‌تواند تحول بزرگی در کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی محسوب شود. افزون بر این، فراگیری ارزرمز تلگرام می‌تواند تراکنش و نقل و انتقال پول را از انحصار بانک‌ها و دولت‌ها خارج خواهد کند".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-02-02 21:35

افزودن دیدگاه جدید