کد مطلب: 

206758

کتاب «لجستیک هوشمند» منتشر شد

کتاب «لجستیک هوشمند؛ از ایده تا واقعیت» با ترجمه و گردآوری صالح آچاک و محمد احمدی و حمایت دانشکده‌ی پست و مخابرات منتشر شد.
کتاب «لجستیک هوشمند» منتشر شد

به گزارش سیتنا، در بخشی از پیش گفتار این کتاب که ترجمه‌ی مجموعه ای از تحقیقات شرکت DHL تحت عنوان لجستیک هوشمند مبتنی بر کاربرد فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات در صنعت لجستیک است، آمده است:

صنعت زنجیره تامین یکی از پیچیده ترین و در عین حال تاثیرگذارترین صنایع هر کشور از لحاظ فراهم کردن تسهیلات و امکانات مرتبط با تولید، انبارداری، عرضه و توزیع کالا و خدمات محسوب می گردد. در واقع برای ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، فرآیندهای متعددی وجود دارد که با گسترش دامنه و حجم فعالیت در این عرصه، تحقق شاخص های مرتبط با بهره وری در ایجاد این ارتباط، به شدت پیچیده می شود.

با توجه ماهیت عمدتاً فیزیکی کسب و کارهای حوزه زنجیره تامین، روند خودکارسازی و بهره برداری از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در این صنعت همواره با چالش هایی روبرو بوده است. سرعت شگفت انگیز تجارت الکترونیک در دنیا، نوآوری های جدید حاصل شده در زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات و رویکرد مشتریان به دریافت هر چه بیشتر خدمات با ارزش افزوده، ابرشرکت های لجستیکی، نظیر DHL و غول های فناوری دنیا در عرصه فناوری، نظیر گوگل و حتی فروشگاه های اینترنتی بین المللی، همانند آمازون که بخش عمده موفقیت خود را مدیون لجستیک هستند، را        بر آن داشت تا تحقیقات گسترده ای در خصوص استفاده از فناوری های خودکارسازی،‌ اطلاعاتی و ارتباطی در لجستیک آغاز نمایند.

این مجموعه ماحصل تحقیقات بخشی از مجموعه DHL با عنوان «بینش های لجستیکی» است که در آن به روند تاثیرات بالقوه و بالفعل فناوری های جدید در لجستیک پرداخته شده است. فصل های این کتاب براساس روند تاریخی تحقیقات صورت گرفته از سال ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۶ گردآوری و ترجمه شده اند.مباحث مربوط به داده های عظیم، واقعیت افزوده شده  و لجستیک همه کاره  کاملاً مبتنی فناوری های نوین اطلاعاتی نظیر سامانه های رایانش ابری است. حسگرهای ارزان قیمت و اینترنت اشیاء به تاثیر فناوری های جدید ارتباطی و نقش آن در لجستیک می پردازد. فناوری های هوش مصنوعی و خودکارسازی هم در فصل های مربوط به خودروهای بدون سرنشین، پهبادها و رباتیک زمینه های مورد نظر برای لجستیک هوشمند را بررسی نموده است. کاربرد این فناوری ها در هر سه فرآیند اصلی صنعت زنجیره تامین و لجستیک یعنی حمل و نقل، انبارداری و توزیع با جزئیات کامل مطالعه و نمونه های موفق و تحقیقات آتی که در این زمینه در حال انجام است، در کتاب «لجستیک هوشمند» مطرح شده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.7 (3 رای)
سیتنا 5
2018-01-23 16:07

افزودن دیدگاه جدید