کد مطلب: 

206288

رونمایی ال‌جی دیسپلی از اولین پنل 88 اینچی 8K OLED دنیا

شرکت ال‌جی دیسپلی به عنوان پیشگام نوآوری در فناوری صفحه‌نمایش، از اولین پنل 88 اینچی 8K OLED دنیا رونمایی کرد. این محصول پیشرفته و مدرن امسال در نمایشگاه CES 2018 در لاس‌وگاس نمایش داده شد.
رونمایی ال‌جی دیسپلی از اولین پنل 88 اینچی 8K OLED دنیا

به گزارش سیتنا، بزرگترین صفحه‌نمایش OLED دنیا که تازه رونمایی شده است، با 33 میلیون پیکسل، بیشترین وضوح تصویر را دارد (7680×4320) که 16 برابر بیشتر از(1920×1080) FHD و چهار برابر بیشتر از (UHD (3840×2160 است این پیشرفت صفحه نمایش OLED نشان از تعهد ال‌جی به پیشگامی در عرصه تلویزیون‌های فوق پیشرفته دارد.

آقای In-Byung Kang مدیر اجرایی و مدیر بخش فناوری LG Display، می‌گوید: توسعه موفقیت‌آمیز اولین صفحه نمایش 88 اینچی 8K OLED دنیا یکی از بزرگترین قدم‌ها به سوی عصر وضوح تصویر 8K است و پتانسیل هیجان‌انگیز OLED را نشان می‌دهد. پنل OLED فناوری بلامنازع نسل بعدی صفحه‌نمایش‌ها است و به همین دلیل شرکت LG Display به تحقیق و توسعه در حوزه OLED سرعت بخشیده است تا بتواند محصولات متنوعی برای مشتریان و بازار تهیه کند.

مهم‌ترین مسئله در توسعه پنل‌هایی باکیفیت 8K، افزایش وضوح تصویر بدون کم شدن روشنایی تصویر است. وضوح تصویر بیشتر به وسیله کاهش سایز هر پیکسل و نسبت دیافراگم به دست می‌آید که ناخواسته باعث می‌شود روشنایی تصویر کمتر شود. از آنجایی که در پنل‌های OLED هر پیکسل به صورت مجزا روشن می‌شود، روشنایی صفحه کمتر تحت تاثیر نسبت دیافراگم قرار می‌گیرد و بهترین گزینه برای پنل‌های 8K محسوب می‌شود.

از طرفی، در پنل‌های LCD که نورشان از طریق منبع نوری در پشت آنها تامین می‌شود، باید این منبع نوری بسیار تقویت شود و بهبود پیدا کند تا بتواند کمبود نوری که به خاطر نسبت دیافراگم به وجود می‌آید را جبران کند. امری که باعث می‌شود مصرف انرژی و متریال‌های بکار رفته در این صفحه‌نمایش‌ها بسیار زیاد شود.

همچنین از آنجایی که صفحه نمایش های 8K OLED نیازی به نور پس‌زمینه ندارند، می‌توانند باریکی خود را حفظ کنند. در پنل‌های LCD باکیفیت تصویر 8K  به ناچار باید از نور پس‌زمینه در پشت صفحه استفاده کرد که باعث می‌شود این پنل‌ها سنگین‌تر و ضخیم‌تر شوند.

شرکت LG Display به عنوان تنهاترین تولیدکننده پنل‌های بزرگ OLED در دنیا، از نوآوری‌های خود در طراحی پنل و ساخت پنل استفاده کرده تا صفحه‌نمایش OLED با وضوح تصویر 8K بسازد. این شرکت قصد دارد تا پیشگام بازار پنل‌های بسیار بزرگ و با وضوح بالا بشود.

تعداد 33 میلیون پیکسل OLED در هر  پنل 8K OLED ، تصویری با جزئیات بیشتر و بسیار باکیفیت‌تر نشان می‌دهد که هم‌اکنون در حوزه تلویزیون‌های UHD هم قابل مشاهده است. تلویزیون‌های OLED به خاطر کیفیت تصویر فوق‌العاده‌، مشکی مطلق، رنگ‌های بسیار طبیعی و زاویه دید گسترده‌شان شناخته می‌شوند.

در حقیقت شرکت DisplayMate به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین شرکت‌های آمریکایی در زمینه سنجش صفحه‌نمایش، در گزارش اخیر خود از تلویزیون‌های OLED بسیار تعریف کرده است از آن به عنوان تلویزیونی بسیار عالی با دقت رنگ‌ بالا، دقت پخش نور زیاد و کنتراست بی‌نهایت یاد کرده است. به علاوه تلویزیون OLED به صورت مداوم برنده عنوان برترین مدل در کیفیت تصویر و عملکرد در بررسی‌های منطقه آمریکای شمالی، اروپا و دیگر قاره‌ها شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-15 09:49

افزودن دیدگاه جدید