کد مطلب: 

206284

والمارت حداقل دستمزد را به ساعتی ۱۱ دلار افزایش داد

گروه بازرگانی والمارت، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای جهان، اعلام کرده با توجه به سود میلیاردی که از محل کاهش مالیات‌ها نصیبش خواهد شد، دستمزد یک میلیون کارمند خود را افزایش می‌دهد و از این پس حداقل دستمزد را بر اساس ساعتی ۱۱ دلار محاسبه می‌کند.
والمارت حداقل دستمزد را به ساعتی ۱۱ دلار افزایش داد

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، نزاع صنفی میان کارگران والمارت و مالکان این گروه بازرگانی برای افزایش دستمزدها سال‌ها در جریان بود و بسیاری از مردم آمریکا با نگاهی انتقادی، والمارت را متهم به "بهره‌کشی و بدرفتاری" با کارمندانش می‌کردند؛ به طوری که تحریم خرید از این فروشگاه بارها درمیان فعالان حقوق مصرف‌کنندگان و انجمن‌های صنفی مطرح و تبلیغ شده است.

اکنون والمارت اعلام کرده با کاهش مالیات مراکز اقتصادی از ۳۵ درصد به ۲۱ درصد، منابع مالی لازم برای بالابردن حقوق کارمندانش تامین شده و علاوه بر افزایش حداقل دستمزدها به ساعتی ۱۱ دلار، کارمندان یک پرداخت نقدی تحت عنوان هدیه هم دریافت خواهند کرد.

ابرشرکت‌های دیگری چون گروه مخابراتی و ارتباطاتی ای.تی.اند.تی و موسسه بانکی ولزفارگو هم از افزایش دستمزدها و اختصاص پاداش به کارمندان‌شان خبر داده‌اند.

والمارت اعلام کرده به کارمندان تمام وقت و پاره وقت خود بر اساس سنوات کاری پاداشی تا سقف ۱۰۰۰ دلار خواهد داد.

ارزش کل این پاداش‌ها حدود ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. ارزش والمارت که بزرگترین سوپرمارکت زنجیره‌ای جهان است بیش از ۲۹۵ میلیارد دلار است.

انتظار می‌رود افزایش دستمزدها در ابربنگاه‌های اقتصادی آمریکا زمینه‌ساز بالا رفتن میانگین دستمزدها در سایر مراکز اقتصادی این کشور هم شود.

ایالت‌های چون کالیفرنیا در غرب این کشور مدت‌هاست که از تعیین حداقل دستمزد ساعتی ۱۵ دلار حمایت می‌کنند و اکنون با کاهش تاریخی مالیات تجاری، فعالان حقوق کارگران و اتحادیه‌های صنفی مهلت پیدا کردند که با قدرت چانه‌زنی‌ بیشتر برای بهبود دستمزدها مذاکره کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-14 23:52

افزودن دیدگاه جدید