کد مطلب: 

206089

درخواست سرمایه‌گذاران اپل برای مقابله با اعتیاد کودکان به تلفن همراه

دو سرمایه‌گذار بزرگ شرکت آمریکایی اپل از این شرکت خواسته‌اند با طراحی نرم‌افزاری مدت زمان استفاده کودکان از تلفن همراه را محدود کند.
درخواست سرمایه‌گذاران اپل برای مقابله با اعتیاد کودکان به تلفن همراه

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، این درخواست از طرف سرمایه‌گذارانی مطرح شده که حدود ۲ میلیارد دلار از سهام شرکت اپل را در اختیار دارند.

شرکت سرمایه‌گذاری مشترک جنا و صندوق بازنشستگی معلمان کالیفرنیا اواخر هفته پیش با ارسال نامه‌ای از اپل خواسته بودند سیستم قفل دیجیتالی را در این زمینه طراحی کند.

در این نامه گفته شده که هر نوجوان آمریکایی در ده سالگی اولین تلفن هوشمند خود را می‌خرد و بطور متوسط روزانه چهار ساعت و نیم را صرف آن می‌کند؛ البته اوقاتی که صاحب تلفن صرف مکالمه یا فرستادن پیام کوتاه می‌کند در این محاسبه لحاظ نشده است.

بر همین اساس "حدود ۸۰ درصد نوجوانان آمریکایی هر ساعت تلفن خود را چک می‌کنند."

نویسندگان این نامه پیشنهاد کرده‌اند که شرکت اپل برای انجام تحقیقات در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و ابزارهایی را برای والدین طراحی کند تا آنها بتوانند فعالیت کودکان خود را در تلفن همراه محدود و یا رصد کنند.

درخواست نظارت بیشتر بر فعالیت کودکان در تلفن‌های‌‌های همراه با استقبال گسترده چهره‌های دانشگاهی روبرو شده؛ کسانی که در زمینه استفاده نسل جوان از اینترنت، مطالعه می‌کنند.

شرکت سرمایه‌گذاری جنا و صندوق بازنشستگی ایالتی کالیفرنیا از شرکت اپل خواسته‌اند که تاثیر استفاده بیش از حد از تلفن‌های همراه را بر روی سلامت روان جوانان مد نظر قرار دهد.

این دو سازمان می‌گویند که اگر شرکت اپل این نگرانی‌ها را رفع نکند، ارزش سهام و اعتبار این شرکت آسیب خواهد دید.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری رویترز تهیه کرده، حدود نیمی از نوجوانان آمریکایی خود را به تلفن همراه معتاد می‌بینند و نیاز دارند به پیام‌های ارسالی فورا پاسخ دهند.

سونیا لیوینگستون، استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه اقتصاد لندن درخواست سرمایه‌گذاران را اقدامی مناسب دانسته و بر لزوم "همصدایی" سازندگان تلفن‌های همراه، شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی تاکید کرده است.

او گفته است: "همه دوست دارند زندگی متوازنی داشته باشند، اما طراحی کنونی تلفن‌های همراه به گونه‌ای است که موجب تنش والدین با فرزندان می‌شود."

سازمان بهداشت جهانی دو روز پیش (۶ ژانویه) اعلام کرد که اعتیاد به بازی‌های دیجیتال را به عنوان بیماری به رسمیت خواهد شناخت چرا که متخصصان در زمینه خطر اعتیاد به این بازی‌ها اتفاق نظر دارند.

این سازمان گفته است که در ویرایش یازدهم طبقه بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD-11) که تابستان سال ۱۳۹۷ منتشر می‌شود این بیماری گنجانده خواهد شد.

به دلیل گسترش وسیع بازی‌های آنلاین، این اختلال بیشتر دامنگیر جوانان می‌شود.

چین از سال ۲۰۰۸ اعتیاد به اینترنت را به عنوان بیماری به رسمیت شناخت و از آن زمان به بعد اردوگاه‌های بازپروی برای نوجوانان معتاد به اینترنت راه‌اندازی کرد.

در این اردوگاه‌ها سعی می‌شود با سختگیری زیاد و فعالیت‌ بدنی شدید، اعتیاد نوجوانان را درمان کنند؛ به روشهای این اردوگاه‌ها هم از نظر انسانی و هم از نظر کارآمدی بشدت انتقاد شده است.

در کره جنوبی که داشتن موبایل برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی پدیده‌ای عادی است، از سال ۲۰۱۵ مراکز ترک اعتیاد برای نوجوانان راه‌اندازی شده و از سال ۲۰۱۱ قانونی موسوم به قانون "سیندرلا" وجود دارد که بازی آنلاین را از ساعت ۱۲ شب تا شش صبح برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-09 21:37

افزودن دیدگاه جدید