کد مطلب: 

206081

فرصت‌های پیش روی تجمیع شرکت‌های مخابرات استانی

"به دنبال حذف شرکت های مخابرات استان ها و ادغام آنها در شرکت مخابرات ایران، پتانسیل خوبی برای تجمیع مسائل فنی ایجاد شد که شاید به اندازه‌ی کافی مورد توجه واقع نشده است. استان ها به سیاق سابق به صورت جزیره ای با مسائل فنیِ مشترک برخورد می کنند".
فرصت‌های پیش روی تجمیع شرکت‌های مخابرات استانی

مهندس "شهاب فرهادی" از کارشناسان فنی شرکت مخابرات در یادداشتی که در اختیار سیتنا قرار داده نوشته است:

"پس از حذف شرکت های مخابرات استان ها و ادغام آنها در شرکت مخابرات ایران، پتانسیل خوبی برای تجمیع مسائل فنی ایجاد شد که شاید به اندازه‌ی کافی مورد توجه واقع نشده است. استان ها به سیاق سابق به صورت جزیره ای با مسائل فنیِ مشترک برخورد می کنند. هم اکنون 31 استان مرکز تماس مستقل، واحد های نگهداری مستقل، توسعه‌ی مستقل، پهنای باند اینترنت با قرارداد مستقل و...  دارند. با نگاهی گذرا به ارزیابی های مختلف، شدت و ضعف استان ها در هر بخش نیز به طور قابل ملاحظه ای نمایان است که یا ناشی از سیاست گذاری منطقه است یا ثمره‌ی شیوه‌ی  اجرای آن سیاست هاست.
ناگفته پیداست که با وجود بدنه‌ی صلب مخابرات و مقاومت مدیران منطقه نسبت به تغییرات، عزم راسخی برای واحد کردن سیاست های کلان فنی طلب شود. با پیش بردن گام به گام تجمیع و برآورد ماحصل آن توسط تیمی مستقل می توان این امر را بهینه کرد و از حصول نتیجه مورد نظر مطمئن شد.
به عنوان نمونه  با خرید یکپارچه‌ی پهنای باند اینترنت به جای عقد قراردادهای مستقل با زیرساخت و یا شرکت های واسط ، به راحتی می توان حجم مصرفی را تجمیع کرد و از گام‌های تخفیفی مصوبات سازمان تنظیم مقررات رادیویی بهره برد. تفاوت هزینه‌ی هر مگا بیت بر ثانیه طبق مصوبه 254 در سقف 1 Gbps با سقف 100 Gbps  ماهانه 500 هزار ریال می باشد. ضمن اینکه با ساماندهی مدیریت مراکز داده (Data Center) و شبکه های توزیع محتوا (CDN) و راه اندازی مراکز جدید و استفاده و راهبری از بسترهای شبکه های داخلی موجود، علاوه بر مدیریت روی تولید، نگهداری و توزیع محتوا، می توان  ترافیک مصرفی را به صورت قابل ملاحظه ای  بهینه کرد.
همچنین نگهداری و توسعه‌ی شبکه‌ی انتقال در صورت تجمیع منطقه ای، ضمن کاهش هزینه ها، قابلیت تغییر و اصلاح توپولوژی  را به شکل کاراتر با دید کلان تری خواهند یافت.
به عنوان نمونه ای دیگر با تجمیع مراکز تماس چند استان مجاور در یک مرکز و راهیابی مشترکین استان ها به آن مرکز منطقه ای واحد جهت پاسخگویی و مدیریت سرویس و ارجاع موارد قابل پیگیری به کارشناسان فنی محلی طبق پروتکل های سامانه CRM مشترک می تواند از بار تأمین نیروی انسانی با شیفت 24*7 مورد نیاز بکاهد و از نیروهای موجود در مشاغلی که در آینده‌ی نزدیک با سونامی بازنشستگی مواجه می شوند بهره برد.
راهکار های اینچنین در خصوص تجمیع هزینه ها و تضمین درآمد بسیار است که نیازمند بررسی دقیق تر کارشناسی خواهند بود ولی قبل از آن تصمیم سازان شرکت باید سیاست خود را در این باب تبیین فرمایند".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-09 12:39

افزودن دیدگاه جدید