کد مطلب: 

205870

معیارهای ارزیابی عملکرد شرکت ملی پست باید بازنگری و ترمیم شود

معاون پستی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران، فرآیند محوری را بهترین و مناسب‌ترین شکل دستیابی به بهره وری و سود در شبکه‌ی پستی برشمرد.
معیارهای ارزیابی عملکرد شرکت ملی پست باید بازنگری و ترمیم شود

به گزارش سیتنا، محمد احمدی، گفت: اگر بتوانیم از طریق تعریف فرآیند برای هر حوزه، ضمن تعیین وظایف از تداخل امور نیز کاسته خواهد شد.

وی در ادامه ی تشریح برنامه های خود در حوزه معاونت پستی و بازرگانی اظهار داشت: اگر به دنبال بهره وری هستیم باید راهکار پیاده سازی و تحقق آن را پیدا کرده و از آشفتگی و دوباره کاری پرهیز نمائیم و بر همین اساس نیاز به یکپاچه سازی نظام فرآیندها و بازمهندسی مأموریت ها خواهیم داشت.

معاون پستی و بازرگانی مدیرعامل پست، افزود: هم اکنون با توجه به رویکرد جدید و برای دریافت بازخورد بهتر از بازار باید نسبت به شناسایی شکاف و گسست های موجود بین حوزه پستی و بازرگانی و ادارات جدا مانده از این بخش اقدام شود. چرا که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، به طور مثال محصولات اداراتی مانند تجارت الکترونیک و کدپستی باید در چرخه فنی و پستی قرار گیرند.

احمدی سپس به ادغام واحدهای تجزیه و مبادلات و نواحی پستی استان تهران اشاره کرد و گفت: در این مورد اتاق فکر متشکل از چندین کارشناس و مدیر تشکیل شده و پس از طرح موضوع، همگی بر بازگشت این واحدها به شکل قبل اتفاق نظر داشته و خواستار سازماندهی مجدد این بخش ها شده اند.

وی افزود: ضمن این که در یک هفته گذشته در صحبت با کارکنان این واحدها و نظرخواهی از آنان، سطح رضایتمندی کارکنان به میزان زیادی کاهش یافته و موجب ضعف عملکرد آنان شده که این امر نشان از وضعیت نامناسب محیطی و روانی این ادارات است و نیاز به اقدام عاجل دارد.

معاون پستی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران، سپس به حوزه کسب و کار و جذب بازارهای جدید پرداخت و تصریح کرد: با برنامه ویژه ای که در این زمینه تدوین شده، تجربه جدیدی از ارتباط و همراهی با بخش خصوصی جهت ارائه سرویس ها و خدمات به مردم خواهیم داشت. با توجه به فرا رسیدن ماه های پایانی سال و نیاز بیشتر مشتریان به پست، توجه به توسعه بازار و درآمدها مد نظر است.

وی، کیفیت خدمات را نکته بسیار با اهمیت و ضرورت اصلی شبکه پستی برشمرد که باید در اولویت برنامه های این حوزه قرار گرفته و به سرعت روند بهبود را طی نماید.

وی پس از آن از شاخص های ارزیابی به عنوان یک مدل فرهنگ ساز یاد کرد و گفت: معیارهای ارزیابی عملکرد دچار اختلال است و نیاز به بازنگری و ترمیم دارد. به طور مشخص ضروری است واحدهای ارزیابی شونده و ارزیابی کننده شاخص های کلیدی را جایگزین بندهای فعلی نموده و نظام ارزیابی دگرگون شود.

احمدی سپس به کسب اطلاعات در حوزه های مختلف پرداخت و به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد اشاره نمود و گفت: منابع کسب اطلاعات و داده ها در حوزه هایی مانند ترافیک، درآمد، وصول مطالبات و قراردادها دچار خطا و پراکنده است و باید برنامه ریزی های لازم برای یکپارچه سازی آنها انجام شود تا در قالب نرم افزار ورود اطلاعات نمائیم و همه واحدها به طور یکسان و در قالب یک برنامه مشخص به آنها دسترسی داشته باشند.

معاون پستی و بازرگانی در خصوص ورود اپراتورهای پستی و آزادسازی خدمات پستی نیز گفت: این اتفاقی است که دیر یا زود شاهد آن خواهیم بود و باید برای آن برنامه داشته و آماده شویم. به نظر من بهترین راه رقابت با بخش خصوصی افزایش کیفیت خدمات و طراحی سرویس های با ارزش افزوده و مورد نیاز مردم است.

وی با برشمردن ظرفیت ها و امکانات بالقوه و بالفعل شبکه پستی گفت: زیرساخت های موجود اگرچه خوب ولی ناکافی است بنابراین باید به سرعت امکانات زیرساختی را افزایش داده و باتکیه بر برند پست به همکاری و تعامل با اپراتورها بپردازیم.

احمدی شبکه پستی را یک شرکت خدمات رسان و نیرو محور برشمرد و گفت: محوریت امور پست نیروی انسانی متخصص و متعهد است بنابراین باید برای ارتقاء بهروری به نیروهای جوان و با انگیزه بها داده و از مهارت و دانش آنها در جای درست استفاده شود. به همین خاطر نیز معاونت پستی و بازرگانی درصدد شناسایی و جذب افراد مسلط به دانش پستی و IT همراه با تعصب به کار می باشد.

معاون مدیرعامل در پایان اظهار امیدواری نمود: با همکاری و ایجاد انگیزه و نشاط سازمانی، شادابی و امیدواری به آینده تقویت شده و با استراتژی درست به جایگاه واقعی خود در سطح جامعه برسیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-03 11:34

افزودن دیدگاه جدید