کد مطلب: 

205862
ترافیک فضای مجازی را در پیام رسان‌های مختلف توزیع کنیم

جواب دهن کجی مدیرعامل تلگرام به منافع ملی کشورمان چیست؟

بندی از برنامه ششم توسعه در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات به حضور مؤثر و هدفمند کشورمان در تعاملات بین‌المللی فضای مجازی تاکید کرده است؛ معنای حضور موثر و هدفمند در تعاملات بین‌المللی چه چیزی می‌تواند باشد جز این که هر شرکت و کشوری را که خواهان استفاده از بازار مصرف ایران است، ملزم کنیم در راستای منافع ملی‌مان حرکت کند؟ حال اگر این شرکت نشان داد که حاضر به پذیرش این اصل نیست آیا صلاح است که زمینه حضور حداکثری اش در فضای مجازی کشور را فراهم کنیم؟
جواب دهن کجی مدیرعامل تلگرام به منافع ملی کشورمان چیست؟

به گزارش سیتنا، ایجاد محدودیت های اخیر برای دسترسی کاربران ایرانی به تلگرام از آنجا آغاز شد که پاول دورف مدیرعامل تلگرام از مسدود کردم کانال های جایگزین که خشونت پراکنی را ترویج می کردند امتناع کرد.

اما علاوه بر پتانسیل «قواعد مدون حقوق بین الملل» برای تنظیم مقررات ارتباطی حاکم شبکه‌های اجتماعی مجازی، برنامه ششم توسعه نیز وظایفی را متوجه قوه مجریه کرده است که اگر به درستی اجرا شوند، قدرت چانه زنی ایران در فضای مجازی را افزایش داده و اجازه نمی‌دهد یک شرکت کوچک خصوصی خارجی حجم غالب فضای ارتباطی مجازی کشور را در دست گیرد.

در قسمت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه ششم دو بند مهم مرتبط با این موضوع وجود دارد. بند 35 که به بهره‌گیری از موقعیت ممتاز کشور با هدف تبدیل ایران به مرکز تبادلات پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات منطقه و گسترش حضور در بازارهای بین‌المللی اشاره دارد و بند 36 که حضور مؤثر و هدفمند ایران در تعاملات بین‌المللی فضای مجازی را مد نظر دارد.

معنای حضور موثر و هدفمند در تعاملات بین‌المللی چه چیزی می‌تواند باشد جز این که هر شرکت و کشوری را که خواهان استفاده از بازار مصرف ایران است را ملزم کنیم در راستای منافع ملی‌مان اقدام کند؟ حال که مدیر تلگرام نشان داده است که حاضر به پذیرش این اصل نیست آیا صلاح است مجددا زمینه‌ی فعالیت این پیام رسان در کشور را فراهم کنیم یا بهتر است ترافیک فضای مجازی کشور را در شبکه های اجتماعی مختلف که بعضا چیزی کمتر از تلگرام هم ندارند توزیع کنیم؟

گزارش از مسعود فاتح

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-02 23:23

افزودن دیدگاه جدید