کد مطلب: 

205808

اختلال موقتی در تلگرام و اینستاگرام نسخه‌ی تلفن همراه

از دقایقی قبل برخی کاربران نسخه تلفن همراه تلگرام و اینستاگرام اعلام کرده‌اند که قادر به دسترسی به این دو نرم افزار نیستند.
اختلال در تلگرام و اینستاگرام موبایل‌ها

به گزارش سیتنا به نقل از انتخاب، هنوز از اختلال در نسخه دسکتاپ تلگرام گزارشی دریافت نشده است. برخی منابع از احتمال فیلتر تلگرام خبر داده اند.

در همین حال، سایت صداوسیما خبر داده که «با تصمیم سطوح عالی امنیتی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به طور موقت محدود می شود».

پاول دوروف، مدیر تلگرام تایید کرده است که مسئولان ایران به دلیل مسدود نشدن برخی کانال ها، در حال مسدودسازی تلگرام هستند.

در همین حال، ایلنا گزارش داد: یک منبع آگاه نیز درباره قطعی شب گذشته ارتباطات سیار و اختلال در ارتباطات ثابت گفت: ارتباطات سیار روز گذشته با دستور مجموعه وزارت ارتباطات یا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع نشده بود و تمامی اختلالات مربوطه به دستور مقامات بالا دستی در یکی از نهادهای ذیربط امنیتی رخ داده است.

وی تاکید کرد: با توجه رخدادهای چند روز اخیر، دستور داده شده است تا در صورت برگزاری تجمعات قطعی نقطه‌ای ارتباطات ثابت و قطع اینترنت موبایل خواهیم داشت.

از سوی دیگر، اسماعیل نجارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور امروز در پاسخ به سوالی درباره خارج شدن تلگرام و اینستاگرام از دسترس کاربران، گفت: دولت بنای تعطیلی شبکه‌های مجازی را ندارد اما وقتی که ایجاد اختلال می‌شود طبیعی است که از ابزارهای کنترل اجتماعات غیرقانونی و تصمیمات مقطعی گرفته شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-31 17:41

افزودن دیدگاه جدید