کد مطلب: 

205728

راه‌اندازی روادید On Arrival در فرودگاه اهواز

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران، از حذف روادید کاغذی ایران تا پیش از ماه رمضان خبر داد.
راه‌اندازی روادید On Arrival در فرودگاه اهواز

به گزارش سیتنا، حسن قشقاوی در گردهمایی تورگردانان ایران گفت: قول شرف می‌دهم روادید کاغذی ایران در سراسر جهان تا پیش از ماه مبارک رمضان حذف شود.

او همچنین از راه‌اندازی روادید On Arrival در فرودگاه اهواز خبر داد و در ادامه با انتقاد از ساز و کارهایی که همسو با سیاست‌های وزارت خارجه نیست، اظهار کرد: ما روادید فرودگاهی را برقرار کرده‌ایم، در حالی که برخی از فرودگاه‌ها پرواز بین‌المللی ندارند. این شرایط را در کرمان شاهد بودیم.

او سپس با انتقاد از بی‌توجهی‌هایی که نسبت به توزیع اعتبار در بخش گردشگری می‌شود، اظهار کرد: آمار می‌دهند ارزش ورود هر گردشگر خارجی به ایران حدود ۱۳۰۰ دلار است. معادل ۲۵ بشکه نفت. خب، چرا برای آن هزینه نمی‌کنند؟ فقط کافی است ۲۰ درصد از سهم گردشگری را به خودش اختصاص دهند تا این صنعت در ایران متحول شود.

معاون وزیر خارجه در ادامه با اشاره به انبوه جاذبه‌های گردشگری ایران که تبلیغات گسترده‌ای روی آن انجام نمی‌شود، گفت: ما ۷۴ نمایندگی خارجی برای صدور روادید الکترونیکی ایجاد کرده‌ایم، اما چرا از ظرفیت ایرانی‌های مقیم برای جذب گردشگر استفاده نمی‌شود. شش میلیون ایرانی در بیرون از مرزها زندگی می‌کنند، یعنی هر کدام از آن‌ها پنج نفر ندارند که به ایران بفرستند؟ اگر این شش میلیون اطرافیان خود را به ایران بفرستند، ۳۶ میلیون گردشگر از این محل جذب خواهیم کرد.

قشقاوی همچنین به ضعف سیستم بروکراسی که سرمایه‌گذاری در ایران را مختل کرده است، اشاره کرد و افزود: فقط کافی است هفت کشور که فضای کسب و کار خوبی دارند را با ایران مقایسه کنیم. ببینید گرفتن مجوز احداث یک هتل در تهران در قیاس با آن کشورها چقدر طول می‌کشد. بررسی و مطالعه کرده‌ام و به نتیجه رسیده‌ام که دست کم دو و نیم سال طول می‌کشد که مجوز ساخت یک هتل در تهران داده شود، در حالی که آن کشورها ۲۴ ساعته این مجوز را صادر می‌کنند.

وی اضافه کرد: چرا مدیران و معاونان در دسترس کارآفرینان و سرمایه‌گذاران گردشگری قرار ندارند؟ مثلا اگر معاون استانداری شماره موبایل خود را در اختیار دیگران قرار دهد چه اتفاقی می‌افتد؟

معاون کنسولی و حقوقی و ایرانیان وزارت خارجه همچنین سیستم پاسخگویی به ارباب رجوع را نقد کرد و گفت: امروز در دنیای پیشرفته و الکترونیکی چرا باید ارباب رجوع را معطل کنیم؟ چرا سرعت اینترنت و جوابگویی پایین است؟ خجالت‌آور نیست؟ از زمان قاجار که سیستم دیوانی شروع شد واژه "ارباب رجوع" نیز رایج شد، ولی اکنون شاهد رواج "بنده رجوع" هستیم. واقعا معطل کردن ارباب رجوع زشت نیست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-28 17:57

افزودن دیدگاه جدید