کد مطلب: 

205662
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید سرزده از یکی از مراکز ثبت نام کارت هوشمند ملی:

برخی مبالغ دریافتی برای ثبت نام کارت هوشمند ملی نظام‌مند نیست/ عدم پایداری و قطعی‌های مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به منظور بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی، سرزده به یکی از مراکز پستی مراجعه کرده بود، به برخی از مشکلات در مرحله پیش ثبت نام اشاره کرد.
برخی مبالغ دریافتی برای ثبت نام کارت هوشمند ملی نظام‌مند نیست/ عدم پایداری و قطعی‌های مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس آذری جهرمی دقایقی پیش در اینستاگرامش، نوشت:

" ابتدای ساعات کاری صبح امروز و به منظور بررسی شکایات دریافتی از مردم برای ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی، سر زده به مرکز پستی چهارراه لشکر مراجعه کردم. چند اشکال به صورت مشهود ملاحظه کردم:

اول اینکه در مرحله پیش ثبت نام هر چند این امکان به صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفاتر پستی و چه در دفاتر پیشخوان، مبالغی دریافت می‌شود که نظام مند نیست. یکی از بانوان اظهار می‌کرد که برای مرحله پیش ثبت نام در دفتر پیشخوان از وی بیست و پنج هزار تومان اخذ شده و در دفتر پست هم تعرفه‌ای چهار هزارتومانی اخذ می‌شد. از مدیرعامل پست خواستم که در دفاتر شرکت ملی پست رایانه هایی تعبیه و این امکان فراهم باشد تا مردم شخصا بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند و یا اینکه در صورت عدم توانمندی از کمک سایرین استفاده کنند، همچنین اطلاع رسانی در این خصوص که پیش ثبت نام از طریق خود افراد با استفاده از اینترنت رایگان است، در دفاتر پستی صورت گیرد. برای دفاتر پیشخوان نیز برای این خدمت تعرفه مصوب و ابلاغ شود تا به صورت سلیقه‌ای مبالغ اخذ نشود که در این خصوص بنا شد با نمایندگان دفاتر پیشخوان که از بخش خصوصی هستند نیز مذاکراتی داشته باشند.

دومین موضوع عدم پایداری و قطعی های مکرر سیستم ثبت احوال در دو هفته اخیر بود که باعث می‌شد مردم در زمان مراجعه -که در زمان پیش ثبت مشخص شده بوده- بلاتکلیف و معطل باشند. طی تماسی با رئیس محترم سازمان ثبت احوال، مطلع شدم که علت از بروزرسانی‌های نرم افزاری است و بنا شد با تشکیل جلسه‌ای با حضور سازمان فناوری اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسی و حل گردد.

به طور کلی شکایات مردم به جا و کیفیت خدمات مطلوب نبود. امیدوارم با اقداماتی که همکاران ما در شرکت ملی پست و عزیزان پرکار سازمان ثبت احوال طی هفته پیش رو به عمل خواهند آورد، مشکلات موجود مرتفع گردد و با اصلاح روالهای فعلی فرآیند دریافت کارت هوشمند ملی تسهیل گردد."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-26 12:31

افزودن دیدگاه جدید