کد مطلب: 

205625
رئیس جدید سازمان فناوری اطلاعات ایران:

2.5 برابر کردن بازار CT مطابق برنامه‌ی ششم توسعه مد نظر است

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه، بازار حوزه ICT باید به حجم 100 تا 120 هزار میلیارد تومان برسد، گفت: در این بین سهم فناوری اطلاعات 40 درصد و بخش ارتباطات 60 درصد است.
2.5 برابر کردن بازار CT مطابق برنامه‌ی ششم توسعه مد نظر است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر رسول سراییان در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ماموریت سازمان فناوری اطلاعات در واقع در حوزه‌ی IT وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و مطابق احکام بالادستی و برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور، ۲.۵ برابر کردن بازار CT و چند برابر کردن بازار حوزه IT و رسیدن به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی، مهمترین ماموریت سازمان فناوری اطلاعات را رسیدن به این اعداد دانست و افزود: مطابق تقسیم بندی‌ها برای رسیدن به این اهداف سهم CT حدود 60 درصد و سهم IT  نیز 40 درصد است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در واقع ماموریت اصلی سازمان فناوری اطلاعات، توسعه بازار در بخش فناوری اطلاعات برای تحقق برنامه است، اظهار کرد: برای رسیدن به این اعداد و ارقام در استان ها اقداماتی لازم است که نخستین مرحله آن تهیه سندی از مشخصات و ویژگی هایی و پتانسیل توسعه IT هر استان است.

سراییان با بیان اینکه مراکز داده از ارکان حیاتی تحول دیجیتال محسوب می شود، تصریح کرد: بخش دوم خدمات دولت الکترونیک و مراکز توانمند سازی است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-25 09:26

افزودن دیدگاه جدید