کد مطلب: 

205620

پروانه‌ی دو اپراتور خصوصی پستی طی چند روز آتی ابلاغ می‌شود

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه بعد از آزادسازی و فعالیت اپراتورهای پستی پیش بینی می شود طی پنج سال آینده این بازار به 12 هزار میلیارد تومان برسد، گفت: هم اکنون 10.5 میلیون مشترک پهن باند ثابت و 47 میلیون مشترک پست بانک سیار داریم.
پروانه‌ی دو اپراتور خصوصی پستی طی چند روز آتی ابلاغ می‌شود

به گزارش سیتنا، حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان ها و شرکت های تابعه، گفت: مطابق اساسنامه شرکت ملی پست، بحث آزادسازی خدمات پستی و ایجاد دو اپراتور خصوصی پستی مطرح بود که بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پنج پیشنهاد در این ارتباط داشتیم که در نهایت دو اپراتور انتخاب شدند که تا چند روز آینده طبق برنامه پروانه آنها ابلاغ می شود.

وی، افزود: بازار پست چیزی حدود 800 میلیارد تومان است که با ورود اپراتورهای پستی و آزادسازی این حوزه پیش بینی می شود طی پنج سال آینده این بازار به 12 هزار میلیارد تومان برسد که ایجاد بازار رقابتی، تنوع در ارایه خدمات و افزایش کیفیت را شاهد خواهیم بود.

فلاح با اشاره به اجرای طرح رجیستری گوشی های همراه در سال جاری، اظهار کرد: با تکلیف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه ای به منظور ثبت شکایت و پیگیری از پیامک های تبلیغاتی مزاحم راه اندازی شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح سنجش رضایتمندی از ذینفعان حوزه ICT را در حال انجام دانست و تصریح کرد: تا یکی دو ماه آینده نتایج عملکرد سازمان و اپراتورها مشخص می شود و آن را منتشر می‌کنیم.

رییس رگولاتوری به تفاهمات انجام شده با کشورهای همسایه چون ارمنستان در مورد جلوگیری از تداخلات فرکانسی اشاره کرد و ادامه داد: البته سال های گذشته نیز این تفاهمات با کشورهایی چون عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس منعقد شده است.

فلاح همچنین یکی دیگر از اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را حمایت از محتوای داخل دانست و اظهار کرد: بر همین اساس مطابق مصوبه هزینه مصرف ترافیک محتوای داخل بخصوص پیام رسان های داخلی به یک سوم کاهش پیدا کرد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام اینکه مطابق آخرین آمار هم اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 106.6 درصد و تعداد مشترکین پهن باند ثابت به 10.5 میلیون مشترک رسیده است، گفت: ضمن اینکه تعداد مشترکین پهن باند سیار 47 میلیون مشترک است و 1185 شهر به نسل سوم تلفن همراه و 872 شهر به نسل چهارم تلفن همراه مجهز هستند و قرار است تا پایان دهه مبارک فجر همه شهرهای کشور تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن قرار گیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-24 21:35

افزودن دیدگاه جدید