کد مطلب: 

205540

بازدید محتوای دینی در شبکه‌های اجتماعی از سایر محتواها بیشتر است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: بنا بر آمار پایش فضای مجازی، میزان تولید مطالب دینی و نیز مطالب ضد دین و اخلاق به یک اندازه است اما میزان بازدید محتوای دینی در شبکه های اجتماعی از سایر محتواها به مراتب بیشتر است.
بازدید محتوای دینی در شبکه‌های اجتماعی از سایر محتواها بیشتر است

به گزارش سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در اینستاگرامش نوشت:

صبح پنج شنبه و در بندرعباس، در اجلاس نماز و فضای مجازی که به همت ستاد اقامه نماز و جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای قرائتی برگزار شده بود در صحبت‌هایی به مطالب زیر اشاره کردم؛

* امروز حجم اطلاعات در اذهان مردم نسبت به گذشته رشد قابل توجهی کرده است. مردم برای مطالب طولانی پذیرش کمتری دارند. آنچه بایستی گفته شود صرفا نقشه اتصال معلومات ذهنی مخاطب است. از این رو نفوذ کلام یک قاب تصویر در برخی اوقات از یک سخنرانی نیم ساعته بیشتر است. در ترویج معارف بایستی از شیوه‌های جدید بهره برد.
* بنا بر آمار پایش فضای مجازی، میزان تولید مطالب دینی و نیز مطالب ضد دین و اخلاق به یک اندازه است اما میزان بازدید محتوای دینی در شبکه های اجتماعی از سایر محتواها به مراتب بیشتر است.
* هر چند تهاجم فرهنگی همه جانبه برای تغییرات نرم در جریان است، اما تصور اینکه مردم ما تاثیر جدی پذیرفته‌اند چندان دقیق نیست. حضور جوانان زائر اربعین، جمعیت معتکفین مساجد در ایام ماه مبارک رجب، همدردی با مسلمانان جهان سال به سال رو به رشد است. این رشد هم مدیون تلاش دینداران و وجود فضای مجازی است و نباید این اثرات فضای مجازی را نادیده گرفت.
* مردم امروز تنها ما را با سخنانمان قضاوت نمی‌کنند، بلکه به عمل ما هم می‌نگرند. اگر ما توصیه به معروف می‌کنیم خود ما نیز باید به عنوان مسئولین کشور عامل به معروف باشیم. مردم حرف مدیری که دعوت به نماز می‌کند و خود اهتمام به اقامه آن ندارد را نمی‌پذیرند.
* شبهات زیادی در امور دینی امروزه منتشر می‌شود، گاهی نگاه به پاسخ به شبهات است که لازم و ضروری است، اما نگاه منفعلانه کافی نیست و بایستی با زبان روز و عمل صحیح، فعالانه به ترویج دین و ستون آن یعنی نماز پرداخت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-22 00:27

افزودن دیدگاه جدید