کد مطلب: 

205383

سرقت پسر از پدر با انگیزه خودنمایی بین دوستان در بازی آنلاین

رییس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه بسیاری از بازی‌های آنلاین می‌تواند باعث اعتیاد اینترنتی کاربر گردد، گفت: والدین باید مراقب باشند تا فرزندان آنها در پی افراط در بازی‌های آنلاین به دام اعتیاد اینترنتی نیفتند چرا که این امر صدمات غیرقابل جبران جسمی و روحی در پی دارد.
سرقت پسر از پدر با انگیزه خودنمایی بین دوستان در بازی آنلاین

به گزارش سیتنا، سرهنگ حسنوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اظهار کرد: پرونده های بسیاری در خصوص عدم رعایت نکات آموزشی و امنیتی توسط والدین در پلیس فتا موجود است که به عنوان مثال می‌توان به پرونده‌ایی اشاره کرد که در آن شخصی به واسطه درگیری بیش از حد فرزندش در بازی‌های آنلاین و وابستگی زیاد وی به این فضا مبلغی متضرر گردید.
 
وی در توضیح پرونده مذکور گفت: این فرد با مراجعه به پلیس فتا استان خوزستان طی شکایتی اعلام کرد چندین فقره برداشت از حساب بانکی‌اش صورت گرفته که در مجموع مبلغی معادل 10 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از طریق اینترنتی برداشت شده است.
 
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در ادامه طی تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد فرزند شاکی با داشتن رمز دوم حساب پدر، از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی اقدام به خریداری امتیاز بازی نموده است؛ ولیکن پس از تشخیص و شناسایی متهم و پایان بررسی‌های پلیس، فرد شاکی به دلیل عدم امکان پیگیری، از شکایت خود صرف نظر کرد.
 
رییس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: متهم در اظهاراتش بیان داشت که با انگیزه جلب توجه و خودنمایی در بین دوستان خود اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب پدر و خرید امتیاز بازی آنلاین نموده است.
 
وی با بیان اینکه نظرات مستمر بر فعالیت سایبری فرزندان امری ضروری است، افزود: هر چند در این پرونده شاهد خسارات مالی بودیم که قابل جبران است، اما بسیاری از تهدیدات فضای سایبر به گونه‌ای است که صدمات و آسیب‌های آنها غیر قابل جبران است.

سرهنگ حسنوند به خانواده‌ها هشدار داد: به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید خصوصا کودکان، چرا که این امر می‌تواند برای این عزیزان تهدید‌زا باشد و به راحتی آنها در دام کلاهبرداران و مجرمان سایبری بیندازد و خطراتی به مراتب بیشتر از برداشت غیر مجاز در پی داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-15 16:45

افزودن دیدگاه جدید