کد مطلب: 

205365

گوگل در چین مرکز هوش مصنوعی راه می‌اندازد

گوگل اعلام کرده است که در پکن، پایتخت چین، یک مرکز تحقیقات هوش مصنوعی راه‌اندازی‌ می‌کند. این در حالی است که خدمات جست‌وجوگر گوگل بعد از سال‌ها همچنان در چین مسدود است.
گوگل در چین مرکز هوش مصنوعی راه می‌اندازد

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، گوگل می‌گوید این تاسیسات اولین نمونه از این نوع در آسیا است و هدف آن به کار گرفتن استعدادهای محلی در کشور چین است.

این اقدام گوگل در شرایطی انجام می‌شود که کار و تحقیق روی هوش مصنوعی در میان شرکت‌های آمریکایی عمدتا در سیلیکون ولی با اقبال بسیار زیادی روبرو است و سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی اپلیکیشن‌های آینده با استفاده از هوش مصنوعی می‌شود.

چین هم دررقابت با آمریکا تمایل شدید خود را به توسعه هوش مصنوعی نشان داده و حمایتش از سرمایه‌گذاری در این حوزه را افزایش داده است.

تحقیقات درباره هوش مصنوعی می‌تواند به پیشرفت در مجموعه‌ای از فناوری‌های جدید مانند خودروهای بدون راننده، کارخانه‌های تمام اتوماتیک، مترجم‌های هوشمند و نرم‌افزارهای هویت‌شناس منجر شود.

سایت جست‌وجوی گوگل از سال ۲۰۱۰ به دلیل موافقت نکردن با خواسته‌های دولت چین در زمینه سانسور محتوا در این کشور مسدود شد.

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی گوگل که در کنار مراکز مشابه دیگر در لندن، نیویورک، تورنتو و زوریخ فعالیت خواهد کرد، با تیم کوچکی از دفتر فعلی‌اش در پکن کار می‌کند.

به گفته سخنگوی گوگل این شرکت که اکنون بخشی از مجموعه بزرگ‌تر "آلفابت" است، ۶۰۰ کارمند در چین دارد که حدود نیمی از آنها روی محصولات بین‌المللی کار می‌کنند.

دولت چین در طول یک سال گذشته قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای شرکت‌های خارجی وضع کرده و محدودیت‌های مربوط به سانسور را شدیدتر کرده است.

چین سال‌هاست محتوایی را که از نظر سیاسی حساس می‌داند سانسور می‌کند و از سیستم‌های بسیار پیچیده‌ای برای فیلتر کردن بهره می‌برد.

هم‌زمان این کشور سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی را به شدت افزایش داده است. هفته گذشته شی جینپینگ، رئیس جمهور چین از مقام‌های ارشد این کشور خواست که پیاده‌سازی سیستم "دیتای بزرگ" برای پردازش داده‌های کلان را با شتاب بیشتری دنبال کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-14 15:13

افزودن دیدگاه جدید