کد مطلب: 

205301
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

اجرای طرح رجیستری از اقدامات بزرگ کشوری است/ توسعه‌ی پروژه‌ی USO از اقدامات خیر وزیر ارتباطات است/ شرکت ترانزیت بین الملل به زودی راه اندازی شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: بحث رجیستری مدت زیادی بی حرکت مانده بود که آقای آذری جهرمی اقداماتی برای اجرایی شدن این طرح انجام دادند که یکی از طرح‌های بزرگ و مفید کشوری است.
اجرای طرح رجیستری از اقدامات بزرگ کشوری است/ توسعه‌ی پروژه‌ی USO از اقدامات خیر وزیر ارتباطات است/ شرکت ترانزیت بین الملل به زودی راه اندازی شود

دکتر "سعید باستانی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا، پیرامون ارزیابی از عملکرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، مطرح کرد: مهندس آذری جهرمی در طول سه ماه و اندی که گذشته است اقدامات جدیدی انجام داده است. یکی تعیین تکلیف قیمت‌های بسته‌های اینترنت توسط رگولاتوری است که سازمان تنظیم مقررات این کار را انجام داده‌ و در این بخش ورود موثر داشته است.

باستانی در ادامه گفت: مورد بعدی بحث رجیستری است که مدت زیادی بی حرکت مانده بود که آقای آذری جهرمی اقداماتی برای اجرایی شدن این طرح انجام دادند که یکی از طرح‌های بزرگ و مفید کشوری است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات خیری که وزیر ارتباطات انجام داده‌اند، پروژه‌ی USO می‌باشد.

وی اظهار کرد: اپراتورها در نقاط کور و مخصوصا در نواحی روستایی که علاقه‌ی چندانی به حرکت کردن در این نقاط وجود ندارد ورود چندانی نداشتند؛ چراکه دسترسی موبایل و اینترنت را به دلیل جمعیت پایین، مقرون به صرفه نمی دانستند و این باعث نگرانی کشور شده است، ولی برای توسعه در این مناطق تصمیمات بزرگی گرفته شده است که در صورت اجرایی شدن، مشکلات ارتباطی روستاییان حل خواهد شد.

نماینده‌ی مردم شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس، گفت: این کار از یک طرف جزو امور مطالبه گری عموم مردم است و از طرف دیگر پارادوکس است. به این دلیل که ما امور را به سمت دولت الکترونیک می بریم و هدفمان انجام این کار است، ولی از طرف دیگر به دلیل جمعیت پایین و مقرون به صرفه نبودن برای اپراتورها، تمایل زیادی به ارائه‌ی خدمات موبایلی و اینترنتی به روستاها وجود ندارند.

وی ادامه داد: از لطاظ حاکمیتی این وظیفه حاکمیت است که هر فردی در هر مکانی که ساکن است، از خدمات اینترنت، تلفن همراه و دولت الکترونیک بهره‌مند شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این امور در حال انجام هستند و اگر بخواهیم وزارت ارتباطات را در دو بخش زیرساخت و تنظیم مقررات هم مورد بررسی قرار دهیم، در حوزه‌ی زیرساخت در زمینه‌ی توسعه‌ی شبکه‌ی فیبرنوری اقدامات موثری انجام شده و در حوزه‌ی تنظیم مقررات هم به یک سری مسائل ورود پیدا کرده‌اند که به نظر موثر و مفید است.

وی خاطرنشان کرد: کاری که ساکن مانده است بخش ترانزیت است که هنوز اجرایی نشده است و از وزیر محترم ارتباطات انتظار داریم شرکت ترانزیت بین الملل را به زودی راه اندازی کنند تا کشور بتواند از درآمدهای ترانزیتی بهره‌مند شود.

باستانی در پایان تاکید کرد: در مجموع عملکرد وزیر را در سه ماه اول کار مثبت ارزیابی می‌کنم تا ببینیم در ادامه به چه صورت خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-11 17:37

افزودن دیدگاه جدید