کد مطلب: 

205280

اجرای دقیق اساسنامه شرکت ملی پست تا چهار ماه آینده

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به 52 میلیون رکورد آدرس، دارای کدپستی بوده که این داده ها به بخش های مسکونی و تجاری و نیز کسب و کارهای دولتی و خصوصی تقسیم بندی شده است، گفت: آدرس های دارای کدپستی می تواند مبنای مناسبی برای شناخت و توسعه ظرفیت بازار در اقصی نقاط کشور باشد.
اجرای دقیق اساسنامه شرکت ملی پست تا چهار ماه آینده

به گزارش سیتنا، حسین نعمتی، مدیرعامل شرکت ملی پست در جلسه با رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر رویکرد شرکت ملی پست هم راستا با تحولات جهانی گفت: پست قدمتی طولانی در ایران داشته و از جمله کشورهایی است که بیش از یک قرن از عضویت آن در اتحادیه پستی جهانی می گذرد.

وی پست را به لحاظ ساختاری یکی از منحصر به فردترین شبکه های ارتباطی جهان با ماهیت بین المللی دانست و افزود: پست از ابعاد سه گانه یکپارچه فیزیکی، الکترونیک و مالی برخوردار است به طوریکه امکان مبادله کالا و اسناد در اقصی نقاط دنیا را فراهم کرده و در زنجیره تامین جایگاه ویژه ای دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه مویرگی پست را عامل موثری در توسعه اقتصادی برشمرد که بستر گسترده و امنی برای توسعه تجارت الکترونیک فراهم ساخته و اظهار کرد: پیروی از قوانین و الزامات لازم الاجرای اتحادیه پستی جهانی، روند توزیع و مبادله اسناد و مرسولات را سرعت بخشیده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست همکاری با شرکت های خدمات هوایی و ارسال مرسوله به 120 مقصد به صورت مستقیم را یکی دیگر از مزیت های خدمات پستی دانست و تصریح کرد: پست با ایجاد راه های دسترسی به بازارهای مختلف کسب و کارهای خرد، نقش موثری در توسعه بازارهای ملی و بین المللی ایفا می کند.

نعمتی با اشاره به امکانات و خدمات فراهم شده پست برای کسب و کارها گفت: ارسال بسته کوچک و امانات، بازاریابی مستقیم فیزیکی و الکترونیکی با نشانی و یا بدون نشانی، انتقال وجوه به طور مطمئن و مقرون به صرفه و از طریق سرویسهای امن دیجیتال در شبکه خدمات مالی پستی، خدمات لجستیک الکترونیک مانند مدیریت موجودی کالا، انبارداری، مدیریت مرجوعی، مدیریت وجوه با استفاده از سرویس  COD، خدمات رهگیری مرسولات و بسیاری دیگر از این خدمات، نمونه های کوچکی از قابلیت های فراهم شده برای کمک به کسب و کارهای خرد و کلان به شمار می رود.

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست مطالعه به شناخت فضای کسب و کار با اتکا به داده های موجود در بستر کد پستی 10 رقمی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قریب به 52 میلیون رکورد آدرس، دارای کدپستی بوده که این داده ها به بخش های مسکونی و تجاری و نیز کسب و کارهای دولتی و خصوصی تقسیم بندی شده و می تواند مبنای مناسبی برای شناخت و توسعه ظرفیت بازار در اقصی نقاط کشور باشد.

وی برگزاری نشست ها و جلسات هم اندیشی با کسب و کارها و صنایع مختلف و نیز شناخت ظرفیت ها و توانمندی های بخش های مختلف را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: برگزاری نشست های هم اندیشی به منظور آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های بخش های مختلف، نقش موثری درخلق سرویس های جدید و مشتری مدار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه تمبر به عنوان یگانه سفیر فرهنگی هر کشور است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها صنایع ملی، مفاخر فرهنگی، جاذبه های گردشگری و سایر دغدغه های ملی خود را در قالب تمبر به دنیا صادر می کنند و با برگزاری نمایشگاه های تمبر داخلی و بین المللی و جذب مشترک، تاثیر بسیاری در اشاعه فرهنگی کشور خود و تبلیغ مناسبی برای کسب و کارها دارند.

نعمتی درباره مزیت های شبکه پستی برای توسعه تجارت الکترونیک به ویژه در بعد بین الملل تصریح کرد: با استفاده از شبکه جهانی پستی، امکان برخورداری از تسهیلات گمرکی در ارسال کالا، رهگیری مرسولات از طریق شبکه جهانی IPS، دسترسی به اقصی نقاط دنیا از طریق شبکه پستی جهانی، امکان بازگشت کالا و مدیریت وجوه وجود دارد.

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست همچنین در خصوص منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به عنوان مجموعه فرودگاهی در شمال غربی شهر کرج گفت: هدف از تاسیس این منطقه ویژه اقتصادی، حمل و نقل بار هوایی و پستی، فرآوری کالا، انبارداری، خدمات سردخانه ای، صنایع ICT و صادرات است که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها محسوب می شود.

عزیز اکبریان رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این جلسه با بیان اینکه تصویب قانون اساسنامه شرکت ملی پست ظرفیت های زیادی را برای توسعه نقش مدیریتی و حاکمیتی پست فراهم کرده است، بر اجرای دقیق و کامل قانون اساسنامه طی چهار ماه آینده تاکید کرد و گفت: در جلسه بعدی کمیسیون که در پایان مدت تعیین شده برگزار خواهد شد ضمن بررسی روند عملکرد اجرای قانون، اشکالات و موارد مورد نیاز اصلاح و یا تغییر پیدا می کند.

وی همچنین با تاکید بر آماده سازی زیرساخت های الکترونیک و مکانیزه به منظور توسعه خدمات در چهارچوب استقرار کامل دولت الکترونیک افزود: برای تحقق این هدف باید برنامه های میان مدت و بلند مدت طراحی و اجرا شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تقویت و توسعه بخش خصوصی در اجرای عملیات قابل واگذاری را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: باید با آموزش صحیح کارکنان و هدایت متولیان دفاتر بخش خصوصی بر شتاب اجرای این روند افزوده شود.

اکبریان با اشاره به اعتماد مردم به پست خاطرنشان کرد: باید با حفظ حرمت و تکریم مردم و امانت داری، از این سرمایه مردمی به عنوان بخشی از قابلیت ها و ظرفیت های پست ملی محافظت شود.
بنابه این گزارش، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از ساختمان مکانیزه پست، در جریان آخرین تحولات، تغییرات، اقدامات و دستاوردهای شرکت ملی پست قرار گرفتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-11 13:47

افزودن دیدگاه جدید