کد مطلب: 

205212
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

تاکنون بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان در حوزه‌ی ICT کشور سرمایه گذاری شده است

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۹۰ درصد اقتصاد جهان در حوزه خدمات خواهد بود که ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مهمترین محرک این اقتصاد است.
تاکنون بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان در حوزه‌ی ICT کشور سرمایه گذاری شده است

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی براری که در همایش بزرگداشت روز مجلس در محمودآباد سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه توسعه ICT در کشور بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که میزان سرمایه گذاری انجام شده در استان مازندران بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از ابتدای دولت اقدامات بسیار خوبی در حوزه زیرساختی در استان انجام شده  که ۱۳ برابر شدن شبکه ارتباطی پهنای باند، توسعه زیرساخت های فیبرنوری، برخورداری تمام شهرهای استان از اینترنت 3G و ارایه اینترنت 4G به ۴۸ شهر استان را می توان از جمله این اقدامات برشمرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه ICT سبب تسریع گسترش اقتصاد دیجیتال خواهد شد، اظهار کرد: این اقتصاد عرصه ای نوین و مناسب جهت فعالیت و سرمایه گذاری است بگونه ای که تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۹۰ درصد اقتصاد جهان در حوزه خدمات خواهد بود که ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان مهمترین محرک این اقتصاد است.

وی چهار حوزه مهم در تحقق اقتصاد دیجیتال را نیروی انسانی، زیرساخت، سرمایه گذاری و باور مسوولان دانست و خاطرنشان شد: تشکیل کارگروه رونق اقتصاد دیجیتال در شهرستان  می تواند عاملی مهم جهت توسعه اقتصاد و اشتغال باشد که تحقق این امر نیازمند استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان است.

براری افزود: در انتهای برنامه ششم توسعه، رشد بیش از دو و نیم برابر لحاظ شده یعنی بیش از 100 هزار میلیارد تومان که سهم شهرستان محمود آباد بیش از 100 میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-08 10:41

افزودن دیدگاه جدید