کد مطلب: 

205187

اعتراض سازمان‌های مدافع حقوق بشر به کنفرانس بین‌المللی اینترنت در چین

کنفرانس بین‌المللی اینترنت در شهر ووژن چین آغاز به کار کرده است. حضور نمایندگان ارشد شرکت‌های غربی، نظیر فیس‌بوک، گوگل و اپل خشم و اعتراض سازمان‌های مدافع حقوق بشر را برانگیخته است.
اعتراض سازمان‌های مدافع حقوق بشر به کنفرانس بین‌المللی اینترنت در چین

به گزارش سیتنا، سایت خبری شبکه یک آلمان، با انتشار گزارشی به شروع کنفرانس بین‌المللی اینترنت در چین پرداخته است. حضور تیم کوک، رئیس شرکت اپل، و وان اسمیت، معاون شبکه فیس‌بوک، و همچنین ساندار پیچای، مدیر عامل اجرایی شرکت گوگل، توجه رسانه‌ها و همچنین نهادهای مدافع آزادی بیان و حقوق بشر را به خود جلب کرده است.

این همایش با سخنرانی ویدیویی شی جین پینگ، رهبر حزب و دولت چین، آغاز به کار کرد. رهبر چین از سیاست دولتش برای کنترل اینترنت دفاع کرد و از کشورهای دیگر خواست به سیاست چین در زمینه آنلاین احترام بگذارند.

گزارشگران بدون مرز

سایت دویچه وله، نوشت: حضور نمایندگان ارشد شرکت‌های بزرگ غربی در کنفرانس اینترنتی در شهر ووژن چین، باعث اعتراض شماری از مدافعان حقوق بشر و از جمله "گزارشگران بدون مرز" شد.

اعتراض مدافعان حقوق بشر به حضور نمایندگان این شرکت‌ها در کنفرانس اینترنتی در چین، به‌ویژه از آن جهت حائز اهمیت است که سایت‌های این شرکت‌ها در چین مشمول سانسور دولتی هستند و راه دسترسی به آن‌ها مسدود شده است.

"گزارشگران بدون مرز" در گزارش خود به وضعیت آزادی دسترسی به اطلاعات در چین پرداخته و بیان کرده که در هیچ کشور دیگری در جهان، سانسور اینترنتی به شدت آنچه در چین صورت می‌گیرد، وجود ندارد.

گفتنی است؛ سانسور اینترنتی در چین هم شامل اطلاعات سیاسی می‌شود و هم شامل مسائل اقتصادی.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-06 17:50

افزودن دیدگاه جدید