کد مطلب: 

205184

ورود به اقتصاد دیجیتال فرصت های زیادی را به همراه دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت جمعیت کشورهای عضو اکو را با جمعیت 500 میلیون نفری و با تولید ناخالص بیش از 5 تریلیون دلار دانست و بر فرصت های ورود به عصر اقتصاد دیجیتال تاکید کرد.
ورود به اقتصاد دیجیتال فرصت های زیادی را به همراه دارد

به گزارش سیتنا به نقل از سایت وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی در دومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو اکو که در باکو آذربایجان برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.

متن این سخنرانی بدین شرح است:

آقای رییس، وزرای محترم، آقای ژائو، دبیرکل محترم ITU، خانم ها، آقایان،
اجازه دهید خرسندی خود را از مردم و دولت کشور میزبان یعنی جمهوری آذربایجان بخاطر مهمان نوازی گرم و صمیمانه و نیز از آقای رامین قلی زاده وزیر محترم و همکارانش برای میزبانی و سازماندهی چنین رویدادی ابراز نمایم.
همچنین مراتب سپاسگزاری خود را از زحمات آقای خلیل ابراهیم آچکا دبیرکل اکو به واسطه تلاش های با ارزش شان که منجر به تهیه گزارش های مفید و تجزیه و تحلیل های دقیق برای این نشست شد، ابراز نمایم.
این نشست فرصت بسیار خوبی برای آشنا شدن خودمان از ظرفیت ها، خدمات و تولیدات بومی منطقه مان است.
همچنین فرصتی است که دست به دست هم دهیم تا همکاری های دوجانبه، چندجانبه و منطقه ای را برای طراحی تولیدات مشترک، ارایه خدمات مشترک و توسعه و طراحی شبکه مشترک را داشته باشیم.
این حقیقت را باور داریم که حجم بازار مشترک، تولید محصولات ویژه را می طلبد. همچنین ما جمعیتی نزدیک به 500 میلیون نفر با مجموعه تولید ناخالص بیش از 5 تریلیون دلار داریم. این ها نقاط قوت ما هستند که ما را قادر می سازند که همکاری های معناداری را به اجرا بگذاریم.
آقای رییس،
هم اکنون در عصر ورود به اقتصاد دیجیتالی باند پهن با فرصت های زیادی روبرو هستیم. می خواهم تاکید کنم بر اهمیت تحکیم همکاری های منطقه ای در رسیدن به اقتصاد دیجیتالی باند پهن.
اعقتقاد داریم که اقتصاد دیجیتالی مردم محور، فراگیر و توسعه گرا می تواند به دستیابی اهداف توسعه ای بین المللی کمک کند. در سایه همین می توانیم گزارش تهیه شده توسط دبیرخانه اکو با عنوان اقتصاد دیجیتالی برای عصر دیجیتالی، استراتژی منطقه ای 2025 اکو برای توسعه جامعه اطلاعاتی را تاکید کنیم.
ما آمادگی داریم به عنوان نقطه تماس برای اجرای هدف ششم که همان استفاده از فناوری های دیجیتال برای توسعه کشاورزی است و نیز برای اجرای هدف هفتم که همان محیط ICT امن و مطمنن برای منطقه اکو است را عمل کنیم.
البته این اهداف اکو مفاهیم سطح بالایی دارد و لازم است برای اجرای هر کدام از این اهداف چهارجوبی با جزییات تعریف شود.
ما آماده همکاری با دبیرخانه برای تدوین این چهارچوب ها در مشارکت با نهادهای علاقمند در سایر کشورهای عضو هستیم.
آقای رییس،
این نشست وزرا برای تبادل نظر و یافتن فرصت های همکاری و بجث پیرامون دیدگاه های جدید بسیار خوب است.
در انتظار گسترش همکاری با طرف های علاقمند هستم. اطمینان دارم چنین همکاری با نفع بشریت بوده و دنیا را برای یک زندگی صلح آمیز مهیا می سازد.
از توجه شما سپاسگزارم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-06 17:02

افزودن دیدگاه جدید