کد مطلب: 

205183

موضوع ترانزیت دیتا بین ایران و ترکیه در مذاکرات وزرای ارتباطات طرفین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار وزیر ارتباطات ترکیه به وجود زمینه های همکاری در حوزه های فضایی، پست، رگولاتوری و ترانزیت دیتا بین دو کشور ایران و ترکیه تاکید کرد.
موضوع ترانزیت دیتا بین ایران و ترکیه در مذاکرات وزرای ارتباطات طرفین

به گزارش سیتنا به نقل از سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس محمد جواد آذری جهرمی که در حاشیه برگزاری نمایشگاه باکوتل آذربایجان با احمد ارسلان وزیر ارتباطات ترکیه دیدار کرد با اشاره به اینکه اراده رهبران سیاسی دوکشور ایران و ترکیه بر توسعه روابط است، گفت: این دیدارها یک فرصت استثنایی برای توسعه روابط است.

وی تصریح کرد: دنیا در این حوزه در حال تحول است و در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز شاهد رشد خوبی هستیم وبه نظر می‌رسد تحول بزرگی پیش رو ما باشد.

آذری جهرمی با اشاره به مثالی در حوزه اقتصاد دیجیتال، تاکید کرد: امروز بزرگترین شرکت حمل و نقل دنیا یعنی اوبر حتی یک خودرو هم ندارد و این معنای اقتصاد دیجیتال است.

وی به زمینه های همکاری دو کشور نیز اشاره ای کرد و افزود: دو کشور می توانند در حوزه صنعت فضایی، پست، رگولاتوری، ترانزیت دیتا و حمایت‌های دوجانبه در عرصه ITU  با هم همکاری داشته باشند و این همکاری را توسعه بیشتری دهند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در حوزه امنیت سایبری علاقه مندیم تفاهم نامه امضا شده اجرایی شود.

همچنین در ادامه این دیدار احمد ارسلان وزیر ارتباطات ترکیه نیز با تبریک انتصاب آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، افزود :  مطمئن هستم تصمیمات شما به نفع منطقه است و در زمینه توسعه روابط اقتصادی به خصوص در حوزه ارتباطات با نظر شما موافقم.

وی تصریح کرد: توسعه تجارت الکترونیک به نفع دو کشور ایران و منطقه است و  برخی مشکلات کوچکی نیز که وجود دارد باید حل کنیم.

ارسلان پیشنهاد کرد که کارگروه مشترکی برای بررسی مشکلات در این حوزه تشکیل شده و همچنین زمینه های توسعه همکاری‌ها در این کارگروه بررسی شود.

وی تاکید کرد: در خصوص امنیت سایبری با توجه به اهمیت موضوع به همکاری‌های بین المللی اعتقاد داریم و آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران در این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات ترکیه در زمینه همکاری در حوزه ترانزیت نیز گفت : جایگاه مهمی بین اروپا و آسیا توسط ترکیه و ایران برای ترانزیت دیتا وجود دارد و در این زمینه بین دوکشور جلسات متعددی برگزار شده است و مجددا پیشنهاد می کنم کمیته مشترکی سریع تر برای بررسی موضوع تشکیل شود.

وی تاکید کرد: برقراری ارتباط دیتا از طریق ترکیه، ایران، پاکستان و چین مورد نظر ترکیه است.

ارسلان در پایان این دیدار از وزیر ارتباطات ایران درخواست کرد مطالعه برای همکاری های فضایی را آغاز کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-06 16:47

افزودن دیدگاه جدید