کد مطلب: 

205182

ابراز علاقه‌ی ایران و آذربایجان برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌ی ICT

در حاشیه برگزاری نمایشگاه باکوتل، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان دیدار و گفت وگو کرد.
ابراز علاقه‌ی ایران و آذربایجان برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌ی ICT

به گزارش سیتنا به نقل از سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری دو کشور، گفت: در تمام حوزه ها همکاری های خوبی داریم و به ویژه در ICT نیز ظرفیت و امکانات خوبی داریم.
وی با ابلاغ سلام رییس جمهوری ایران به وی، افزود: دکتر روحانی از ارسال پیام تسلیت برای زلزله زدگان و ابراز همدردی با آنان تشکر کرده و آن را نشانه روابط نزدیک دو کشور برشمردند.
مهندس آذری جهرمی با اشاره به محورهای مختلف همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی و کشاورزی، اظهار کرد: اراده خوبی برای تقویت روابط از سوی دو طرف وجود دارد.
عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان این که در 26 و 27 دسامبر، کمیسیون مشترک دو کشور را داریم تصریح کرد: در مورد موضوعات مشترک و سد «خدا آفرین» هماهنگ کردیم و جلسه فنی بین دو وزارت در دست اقدام است. همچنین پروژه دارویی کاسپین هم در حال پیگیری است.
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با تاکید بر اینکه ارتباطات و فناوری اطلاعات موجب یک انقلاب در دنیا شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بحث روز دنیا اقتصاد دیجیتال است و ایران برنامه کلانی برای این موضوع در دست اقدام دارد.
وی افزود: مخابرات قدیمی در حال فراموشی است و شرکتهای فناوری اطلاعات در حال رشد هستند.
مهندس آذری جهرمی با بیان اینکه دنبال همکاری مشترک با شرکتهای ICT آذربایجان هستیم، گفت: به منظور توسعه اقتصاد دیجیتال، زمینه همکاری در محورهای کشاورزی، سلامتی و توریسم وجود دارد.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید به حضور9 استارتاپ ایرانی در باکوتل  اشاره کرد که در ملاقات های دو جانبه خود در زمینه همکاری ها صحبت خواهند کرد، از امادگی ایران در زمینه همکاری در پروزه ترانزیت دیتا خبر داد و گفت: بجای رقابت باید همکاری ها را گسترش داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پروژه ایپگ نیز اشاره کرد و اظهار کرد: ترانزیت جنوب به شمال از طریق ایران شروع شده است و علاقمند به همکاری با آ ذربایجان در این زمینه هستیم.
بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور همچنین از علاقمندی ایران به همکاری در حوزه فضایی خبر داد و تصریح کرد: در زمینه همکاری های امنیت سایبری که در گذشته تفاهم نامه نیز داشته ایم، مایل به توسعه همکاری ها هستیم.
 
دعوت از دکتر روحانی برای سفر به آذربایجان

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به رییس جمهوری ایران به دو بار سفر خود به ایران اشاره کرد و گفت: دو کشور می توانند در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی با یکدیگر تفاهم نامه همکاری داشته باشند. در سفری که به ایران داشتم از دکتر روحانی برای سفر به آذربایجان دعوت کردم و خوشحالم که ایشان را ملاقات خواهم کرد.
وی افزود: تفاهم نامه های مبادله پیشرفت خوبی داشته است و راه اهن استارا تا روسیه را نیز بازسازی کرده و مسیر فعلی را پر ظرفیت می کنیم.
رییس جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد که مسیر راه اهن رشت و استارا از سوی دو طرف تکمیل شود و به این ترتیب و ارتباط روسیه، ایران و هندوستان از طریق راه اهن برقرار شود.
رییس جمهور آذربایجان با اشاره به همکاریهای دو کشور در زمینه امنیت، گفت: علاقه مندم تمام تفاهم نامه های زیر ساختی برقرار شود.
الهام علی اف با اشاره به سرمایه گذاری های خوب صورت گرفته در زمینه حمل و نقل نیز افزود: در مورد درمان و بویژه دارو سازی گام های خوبی برداشته شده است همچنین در زمینه خودرو اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی با ابراز خرسندی از افزایش توریست از ایران اظهار کرد: یک میلیون توریست اذربایجانی به ایران سفر کردند و امیدواریم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-06 16:43

افزودن دیدگاه جدید