کد مطلب: 

205170

ارائه‌ی دروس آنلاین رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا

تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا برای بسیاری رویایی دست‌نیافتنی است. درس خواندن در این دانشگاه‌ها نه تنها پرهزینه است بلکه برای پذیرش گرفتن در آنها باید وارد رقابتی بسیار دشوار شد.
ارائه‌ی دروس آنلاین رایگان در دانشگاه‌های برتر دنیا

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، علاوه بر روند پیچیده ارائه تقاضای تحصیل، قبولی در بسیاری از رشته‌ها مستلزم موفقیت در مصاحبه‌های جداگانه هم هست که بسیاری از متقاضیان در آن مردود می‌شوند.

چند سالی است که به لطف اینترنت و برنامه‌ها و تلاش‌های تعدادی از این دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، گذراندن بعضی از دروس دانشگاهی بدون پرداخت پول یا شرکت در رقابت سنگین امکان‌پذیر شده است.

در این مطلب فهرستی از بعضی رشته‌های رایگان در دانشگاه‌های برتر جهان و موسسات آموزشی شناخته‌شده را گرد آورده‌ایم.

۱. دانشگاه آکسفورد

در فهرستی که "مجله آموزش عالی تایمز" امسال از ۱۰۰۰ دانشگاهی برتر دنیا منتشر کرد، دانشگاه آکسفورد در شهری به همین نام در بریتانیا در صدر قرار دارد.

در رتبه‌های بالای این فهرست تنها نام دانشگاه‌های دو کشور دیده می‌شود: بریتانیا و آمریکا. واضح است که عمده واحدهای آنلاین و رایگان ارائه شده از سوی این دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی است.

۲. دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج در بریتانیا دومین دانشگاه برتر جهان در لیست ۲۰۱۷ مجله آموزش عالی تایمز است.

۳. موسسه فناوری کالیفرنیا (کلتک)

موسسه فناوری کالیفرنیا در آمریکا که با نام کلتک ( Caltech) شناخته می‌شود، یک دانشگاه خصوصی است که در شهر پاسادنا واقع شده و در حوزه علوم و فناوری زبانزد است.

سایت دانشگاه می‌گوید: "هدف از برنامه آموزشی ما در اینترنت بهبود شیوه‌ای است که با آن نسل آینده دانشمندان و مهندسان را آموزش می‌دهیم تا نشان دهیم که چگونه می‌توان وضعیت را تغییر داد."

به نوشته سایت کلتک "فرصت‌های آموزشی جدید از طریق برنامه‌های آموزشی کورسرا (Coursera) و ادکس ( edX) ارائه می‌شود که رشته‌هایی در سطح دانشگاهی را از طریق اینترنت و به صورت رایگان برای ‌مخاطبان جهانی عرضه می‌کنند."

۴. دانشگاه استنفورد

زمانی که استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل، سخنرانی مشهور خود را با عنوان "آنچه دوست دارید را بیابید" در این دانشگاه ارائه کرد، نام دانشگاه پرآوازه استنفورد بیش از پیش در جهان بر سر زبان‌ها افتاد.

۵. موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

دانشگاه معتبر ام‌آی‌تی، یک موسسه آموزش عالی خصوصی است که در کمبریج ایالت ماساچوست در آمریکا واقع شده و تعداد زیادی واحدهای دانشگاهی را به صورت رایگان در سایتش قرار داده است.

۶. دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد دانشگاه دیگری است که در شهر کمبریج آمریکا واقع شده و واحدهای درسی رایگان ارائه می‌دهد.

۷. دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون در ایالت نیوجرسی، چهارمین دانشگاه قدیمی آمریکا و در فهرست مجله آموزش عالی تایمز، هفتمین دانشگاه برتر جهان است.

۸. امپریال کالج لندن

امپریال کالج لندن هم دروسی را با تمرکز بر اقتصاد و بازرگانی ارائه داده است.

۹. دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو در فهرست مجله آموزش عالی تایمز در رتبه نهم قرار دارد.

۱۰. دانشگاه پنسیلوانیا

بالاخره در این دانشگاه چند واحد درسی آنلاین ارائه شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-05 19:16

افزودن دیدگاه جدید