کد مطلب: 

205143

تخریب دیجیتال دیر یا زود در نظام بانکی رخ خواهد داد

معاون شرکت خدمات انفورماتیک گفت: امروزه نه تنها در حوزه بانکداری بلکه در تمام بخش های کاری، با پدیده ای رو به رو هستیم به نام تخریب دیجیتال؛ به این معنی که عمده کسب و کارها با دیجیتال شدن کاملا عوض می شوند.
تخریب دیجیتال دیر یا زود در نظام بانکی رخ خواهد داد

به گزارش سیتنا، دکتر مهران محرمیان در خصوص تاثیر نوآوری و فناوری های جدید در حوزه بانکداری الکترونیک به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: برای بیشتر بخش ها مشابه وضعیتی که در حوزه حمل و نقل رخ داده، اتفاق خواهد افتاد. هرچند هنوز مشخص نیست به طور دقیق در حوزه بانکداری چه زمانی تخریب دیجیتال صورت خواهد گرفت ولی رخ دادن این وضعیت در صنعت بانکداری، قطعی است.

وی به فین تک ها در صنعت بانکداری اشاره کرد و افزود: برخی از فین تک ها با بانکداری هم زیستی دارند ولی برخی از آنها ماهیت را تغییر می‌دهند و تبدیل به نوعی از بانکداری جدید می شوند. در این فین تک ها، امور بانکی نه تنها توسط بانک ها بلکه توسط شرکت های غیربانکی انجام می شود.

محرمیان تصریح کرد: وجود فین تک ها در صنعت بانکداری هم می تواند مثبت باشد و هم می تواند منجر به نابودی بانک ها شود و این درحالی است که بانک ها نمی توانند مقابل فین تک ها بایستند.

معاون شرکت خدمات انفورماتیک، به ضرورت برنامه‌ریزی و فراهم کردن فضای جدید برای کسب و کار های نوظهور اشاره کرد و گفت: بانک ها باید فضا را به گونه ای مهیا سازند که به یک بازی برد-برد منجر شود. در غیر این صورت منجر به تقابل شدید با فین تک ها می شود که بازنده اصلی آن، بانک ها خواهند بود.

وی با بیان اینکه تخریب دیجیتال دیر یا زود در نظام بانکی رخ خواهد داد، درباره همکاری بانک ها با فین تک ها افزود: بانک ها از این نوآوری ها، استقبال کرده اند ولی کافی نیست. به اعتقاد بنده فضا باید از وضعیت فعلی بازتر شود هرچند بانک ها تا کنون شروع خوبی داشتند.

معاون شرکت خدمات انفورماتیک به ضرورت حرکت سریع بانک ها در مسیر همکاری با فین تک ها تاکید و اظهار کرد: قوانین و مقررات در این حوزه باید زودتر مشخص شود و هرچند بانک ها در این زمینه در حال انجام اقداماتی هستند اما باید به ایجاد فضای باز سرعت بخشید.

محرمیان درباره اقدامات بانک مرکزی در این حوزه گفت: در شرایطی که بسیاری از شرکت ها و بانک ها منتظر نظر بانک مرکزی در این خصوص بودند، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی  بخشنامه ای را ابلاغ کرد که حدود و ثغور کار را مشخص می کرد که این امر گام خیلی خوبی بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-04 13:47

افزودن دیدگاه جدید