کد مطلب: 

204876
آذری جهرمی ضمن اشاره به سهامداران اسرائیلی ویز، تاکید کرد:

بررسی حقوقی اقدام تاکسی‌های آنلاین برای اعمال دستور قضایی پیرامون انسداد "ویز"

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر این نکته که حکم انسداد ویز یک سال پیش توسط یکی از قضات مشهد صادر شده و دلیل آن هم سهامداران اسرائیلی آن هستند، اظهار کرد: موضوع نحوه اجرای دستور قضائی توسط شرکتهای تاکسی آنلاین را به صورت حقوقی بررسی خواهیم کرد.
بررسی حقوقی اقدام تاکسی‌های آنلاین برای اعمال دستور قضایی پیرامون ویز

به گزارش سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در توئیت‌هایی پیرامون ویز، نکات ذیل را یادآور شد:

۱) حکم انسداد این برنامک یک سال پیش توسط یکی از قضات مشهد صادر شده و دلیل آن هم سهامداران اسرائیلی آن هستند. نصب بیشتر این برنامک باعث افزایش ارزش  این شرکت می‌شود و بر همین مبنا حکم قضایی صادر شده.

۲) این برنامک در ایران دارای بیش از نیم میلیون کاربر بوده.

۳) علیرغم انسداد این برنامک در همان زمان، کاربران زیادی به خصوص رانندگان تاکسی‌های آنلاین با بهره گیری از فیلترشکن همچنان از این ابزار به دلیل قابلیتهای به روز بهره می‌بردند.

۴) اخیرا سهام این شرکت توسط گوگل خریداری شده و ظاهرا بخشی از سهام آن همچنان در اختیار شرکت اسرائیلی است.

۵) مجموع رانندگان تاکسی های آنلاین به بیست هزار کاربر بیشتر نمی‌رسد که در مقایسه با مجموع کاربران این برنامک سهم قابل توجهی ندارند.

۶) با توجه به اینکه در قانون نقش مستقیم حمایت از تولید داخل بر عهده دستگاه قضایی نیست، بعید به نظر می‌رسد این دستور قضایی برای حمایت از اپ بومی باشد.

۷) نحوه اقدام شرکتهای تاکسی آنلاین برای اعمال دستور قضایی جای بررسی دارد.

۸) اگر بیاندیشیم که رشد شرکتهای اسرائیلی باعث رشد اقتصاد رژیمی خواهد شد که همواره بر علیه مردم ایران عمل کرده، از تحریم‌ها گرفته تا اقدامات تروریستی، طبیعتا در استفاده از این ابزار ملاحظات بیشتری خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات در انتهای توئیت‌های فوق تاکید کرد: با بیان توضیحات فوق، موضوع نحوه اجرای دستور قضائی توسط شرکتهای تاکسی آنلاین را به صورت حقوقی بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-11-22 22:17

افزودن دیدگاه جدید