کد مطلب: 

204756
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه رسانه های دیجیتال:

طرح رجیستری با کمترین سردرگمی برای کاربر نهایی اجرا می‌شود/ توسعه پیام رسان های بومی به معنای محدودیت برای سایرین نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: توسعه پیام رسان های بومی به معنای ایجاد محدودیت و مقابله با سایر فضاها نیست بلکه فضای رقابتی می تواند این فضا را شکل دهد و طبیعی است که کشور به این سمت نمی رود که برای شکل گیری پیام رسان های بومی، رویکرد غیرشفاف پیش بگیرد.
طرح رجیستری با کمترین سردرگمی برای کاربر نهایی اجرا می‌شود/ توسعه پیام رسان های بومی به معنای محدودیت برای سایرین نیست

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی که در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در خصوص اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه، تاکید کرد: همه سامانه طرح رجیستری آماده است و تنها دغدغه ای که در حال حاضر برای اعلام مدل ها وجود دارد دیده شدن همه قسمت های سیستم که برخی از آنها غیرفنی است، می باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: باید اطمینان حاصل شود وقتی این سیستم اجرا می شود مردم به عنوان کاربر نهایی دچار کمترین مشکل می شوند.

تلاش داریم در طرح رجیستری کمترین سردرگمی برای کاربر نهایی باشد

آذری جهرمی، خاطرنشان ساخت: همه تلاش این است که کمترین سردرگمی به سمت کاربر نهایی باشد که این امر هم نیاز به اطلاع رسانی دارد که در حال انجام است و بسته های تبلیغی هم پخش می شود تا مردم با این موضوع کاملا آشنا شوند.

برنامه شفاف کشور حمایت از پیام رسان های بومی است

وی در بخشی دیگر از سخنانش درباره اینکه آیا به دنبال جایگزینی پیام رسان های داخلی با نمونه های خارجی با قطع سایر پیام رسان های خارجی است نیز گفت: البته برای جایگزین کردن نیازی به قطع و وصل نیست و این برنامه شفاف کشور و مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور است که پیام رسان های بومی را توسعه دهیم.

برای شکل گیری پیام رسان های بومی، رویکرد غیرشفاف در پیش نمی‌گیریم

آذری جهرمی افزود: توسعه پیام رسان های بومی به معنای ایجاد محدودیت و مقابله با سایر فضاها نیست بلکه فضای رقابتی می تواند این فضا را شکل دهد و طبیعی است که کشور به این سمت نمی رود که برای شکل گیری پیام رسان های بومی، رویکرد غیرشفاف پیش بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: اختلال چند روز پیش برای تلگرام مشخص شد و خود آنها هم اعلام کردند که از سمت آنها بوده و ربطی به ما ندارد.

آذری جهرمی از تدوین پارامترهایی برای فعال سازی پیام رسان های داخلی خبر داد و گفت: حمایت های لازم دیده شده البته باید اطمینان مردم و حریم خصوصی هم لحاظ شود و این طور نباشد که مردم احساس ایمنی نکنند و باید مدل اقتصادی برای آن درست شود.

توسعه پیام رسان های داخلی، باید در اختیار جوانان کشور باشد

وزیر ارتباطات ادامه داد: توسعه پیام رسان های داخلی، اقتصاد بزرگی است که باید در اختیار جوانان کشور خودمان قرار گیرد و این نیازمند تدوین سازوکار مناسب است و با شعار دادن درست نمی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-11-16 21:15

افزودن دیدگاه جدید