کد مطلب: 

204369

بحث امنیت فضای مجازی در حوزه‌ی کودک و نوجوان مشکل دارد

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بحث امنیت فضای مجازی در حوزه کودک و نوجوان مشکل دارد و نفوذ فضای مجازی در صورت دسترسی به محتوای مختلف نیز ابعاد گسترده ای در تاثیرگذاری ماجرا دارد.
بحث امنیت فضای مجازی در حوزه‌ی کودک و نوجوان مشکل دارد

به گزارش سیتنا، دکتر خوانساری در اولین کنفرانس ملی فرصتها و پیشرفتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (دانشگاه فرهنگیان) گفت: با انتشار اسناد پشتیبان سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است شاهد تحولی عظیم در این حوزه در کشور باشیم و در این راستا اعتقاد داریم که رکن اصلی توفیق این برنامه، معلمین هستند.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بحث فضای مجازی کودک و نوجوان از سه بعد فرهنگی، اقتصادی و امنیت حائز اهمیت است.

وی در حوزه مسائل مرتبط با بحث فرهنگی گفت: فناوریهای جدید، فرهنگی را به ما تحمیل می کنند که این خود یک موضوع مهم است چرا که کودکان در فضای مجازی به محتوایی دسترسی دارند که با شرایط سنی شان مطابقت ندارد، لذا در راستای بهبود این شرایط ملزم به طبقه بندی و رده بندی سنی کودکان برای دسترسی به محتوا هستیم.

وی در خصوص مسائل اقتصادی با توجه به بازار بسیار بزرگی در حدود 15 میلیون کاربر این حوزه گفت: برنامه کلان کشور در این حوزه هنوز شفاف نیست و باید سیاستگذاری های اقتصادی به نحوی انجام گیرد تا تولیدکنندگان محتوای کودک و نوجوان از پایداری اقتصادی بهره مند گردند.

وی اضافه کرد: از جمله کارهایی که می توان انجام داد تعیین تعرفه های مناسب است به طوری که با تنظیم روابط بین عناصر، چرخه اکوسیستم زیست بوم بتواند به شکل مناسبی حرکت کند.

دکتر خوانساری در خصوص بحث امنیت فضای مجازی در حوزه کودکان و نوجوان نیز گفت: بحث امنیتی فرزندان ما در فضای مجازی نیز مشکل دارد و نفوذ فضای مجازی در صورت دسترسی به محتوای مختلف نیز ابعاد گسترده ای در تاثیرگذاری ماجرا دارد.

دکتر خوانساری در ادامه افزود : آموزش و آگاهی رسانی توسط معلمین ما باید به عنوان هدف اصلی ما در این حوزه مورد عنایت قرار گیرد، همچنین تولید محتوای مناسب، دسترسی به محتوا، تسهیل تولید محتوا، تنظیم و پایداری این فضا و بازار، اعتماد سازی، طبقه و رتبه بندی محتوا از لحاظ سنی از مهمترین امور در این حوزه می باشد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای اطلاع رسانی عمومی و استفاده از نظرات متخصصین، شرکتها و نهادهای فعال در این حوزه و اخذ بازخوردها، اسناد پشتیبان سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سایت تخصصی Cop.itrc.ac.ir  بارگذاری شده است.

وی افزود: آدرس پست الکترونیکی Cop@itrc.ac.ir جهت دریافت نظرات و پیشنهادات، در اختیار عموم قرار دارد و با دریافت پیشنهادات، آخرین نسخه اصلاح شده در وب سایت مربوط قرار خواهد گرفت، لذا از تمامی فعالین و متخصصین این حوزه می‌خواهیم ما را دین امر خطیر، یاری نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-31 12:54

افزودن دیدگاه جدید